29 September, 2015

Selamat Ulang Tahun Saya

Alhamdulillah..... Sabtu lepas saya diberikan lagi keizinan dari Yang maha Esa untuk menyambut ulang tahun kelahiran. Syukur kerana masih diberi bernafas secara percuma. Syukur juga kerana orang-orang yang saya sayangi dan menyayangi saya ada disisi.

Ulang tahun saya adalah pada hari Sabtu, 26 haribulan. Dan.....hari ulang tahun adik ipar saya 24 haribulan Khamis iaitu jatuh pada hari raya haji. Maka....kami buatlah sambutan harilahir secara kecil-kecilan di KFC pada 25 haribulan.




Smiles............





Ehhh.. actually sebelum celebrate birthday tu kitorang lepak di Rengit Coffee, Batu Pahat.



Hahaha......itulah dia, kekasih hati saya. Kawan gaduh, kawan nangis, kawan gurau, dimana ada saya, disitu ada dia. Dimana ada dia, adalah saya.....hihihi....

Boring ekk cerita ni.

Jom bergelak ketawa.





Ceriakan harimu........

posted from Bloggeroid


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

24 September, 2015

Selamat Hari Raya Qurban

Alhamdulillah.......selesai sudah ibadah qurban kami hari ni. Tahun ni, kami masuk ladang untuk melihat ibadah Qurban, di Kampung Bukit Batu, Senggarang.





Jauh jugak nak masuk ke dalam ladang ni. Terkesima bila tengok banyak lembu, kambing, kambing boer, biri-biri, seladang, kerbau dan juga kuda.












Dah berada dalam ladang sawit ni, bila nak keluar terkial-kial lah. Almaklumlah budak-budak bando ni kan. Taknak dia nolong melapah, so dah masuk tadi bertunda kereta. Bila keluar sendiri menyanyah-nyanyah. Tiba-tiba melintang kedak lembu kat tengah jalan. Camno nak keluar ni???




Bila dah dapat lepas galangan, melompat keriangan laaaaa budak-budak bando ni



Yeahhhhh......



Hakak belanja selfie sekeping dengan anak sedara yang cun melecun ni bersama seekor lembu besaqqqqqqq bakhang.

posted from Bloggeroid


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

19 September, 2015

Bravo 5 dan Polis Evo - Filem Wajib Tonton

Salam 1 Malaysia dan Salam Anak Merdeka berjiwa wira.

Saya baru saja menonton filem Polis Evo, dapat tiket di hari ke-3 tayangan sebab kami gagal dapatkan tiket semalam kerana soldout. Kalau ada pun di barisan bawah. Batu pahat aje pun, MBO pulak tu. Jadi tadi pagi-pagi lagi dah usha tiket online, alhamdulillah dapatlah tayangan pukul 12.45pm, seat E. Dan panggung penuh sampai seat terkahir, menonggaklaaaa acik acik kat bawah tu.

Berbeza dengan filem Bravo 5, kami ke panggung di hari ke-2 tayangan juga di TGV Jusco Tebrau. Last minute walkin, panggung kosong, terus beli dan masuk, adalah tak sampai 10 orang yang menonton.

Bagi saya dan en.hubby, kedua-dua filem bagus dengan jalan cerita yang baik, plot yang baik, script yang baik, kesan bunyi, penataan, kesan CGI semua baik dan setanding dengan filem holywood. Tapi....apa yang membezakan kedua-dua filem ini adalah promosi. Promosi Bravo 5 tidak sehebat Polis Evo walaupun menggunakan khidmat pelakon yang bukan calang-calang. Kesian...........dengarnya Polis Evo 3 hari tayangan dah pecah panggung, Bravo 5...? Galak juga saya dan en.hubby mempromosi Bravo 5 di fb, tapi rata-rata kawan-kawan dan saudara mara tak tahu pun kewujudan filem Bravo 5. Sayang kannnnn......

Filem Bravo 5 mengisahkan 5 orang komando yang dipanggil untuk misi menawan komunis dan menyelamatkan seorang askar yabg telah ditawan. Remy Ishak selaku ketua misi dipanggil sehari selepas bernikah, seorang askar berketurunan India pula baru sahaja menghadiri upacara membakar mayat ibunya. Seorang lagi askar berketurunan Iban sedang menunggu kelahuran bayi pertamanya, seorang lagi askar komando Cina terpaksa meninggalkan ibunya seorang diri yang berniaga warung kopi. Manakala Beto Kushairy dipanggil secara rahsia dari tahanan kerana dia sedang menjalani hukuman di penjara atas kesalahan menyerang orang awam. Kesan CGI pada filem Bravo 5 juga amat baik, tapi malangnya waktu tayangan terlalu singkat menyebabkan banyak aksi bertempur yang panjang terpaksa dipotong. Hanya orang filem sahaja tahu kenapa perkara tersebut terpaksa dilakukan.





Bagi anak-anak askar dan yang cintakan negara, saya sarankan...... pergilah menonton Bravo 5, hari tayangan masih ada lagi. Anda pasti tak menyesal. En.hubby sampai menitiskan air mata, berjujus-jujus menitis, ialahhhh kannnn, dia anak komando. Penghayatannya lebih, apatah lagi bila melihat gambaran situasi sebenar askar-askar melayu bertempur menentang komunis.

Filem Polis Evo pula mengisah 2 orang inspector, Zizan Razak dari Kuala Terengganu dan Sahizey Sam dari Bukit Aman yang digandingkan untuk mencari dalang dan lubuk syabu naga terbesar dan merbahaya. Ada sedikit aksi lawak dan aksi lawan juga sangat menterujakan kerana babak lakonan bergasak yang laju dan sangat thrilled. Tiba-tiba Sahizey Sam jadi sado dan handsom dalam Polis Evo sampai makcik pun tergoda. Ternyata sam sangat memilih watak dan lakonannya sangat menjadi dengan gerak tubuh dan mimik muka yang mirip seorang polis under cover. Cheeeewahhhh.....





Pada saya, Polis evo taklah mengarut sangat jalan ceritanya dan kira logik juga dan tak merapu. Mungkin itulah aksi sebenar yang terjadi secara realiti dalam bidang kepolisian. Cuma ada beberapa babak sahaja yang buat kita tertanya-tanya kenapa tidak begitu dan tidak begini. Walaubagaimanapun, overall Polis Evo sangat menarik dan teruja.


Kannnnn handsome kan.6 pax tu Sahizey Sam....hahahahaha melting makcik tau!!


So....jom ramai-ramai support filem melayu. Sata bagi 5 bintang ☆☆☆☆☆ untuk kedua-dua filem, Bravo 5 dan Polis Evo.

posted from Bloggeroid


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

17 September, 2015

Pontianak Taman Scientex

Maaf laaa kalau cerita ni menjengkelkan atau mengaibkan. Tapi, sekadar mahu berkongsi je, bak kata orang tua, kalau nak bersuka-suka kenalah bersama-sama. Kalau gelak ramai-ramai lebih meriah dan dapat menjana suasana riang gembira.

Ini kisah hantu pontianak ke ntah langsuir ke tak pun tuju-tuju tak berkepala yang berjaya dirakam di Taman Scientex, Masai, Johor Bahru. Persoalannya betulkah itu memang mahkluk sebenar atau sekadar replika untuk menakut-nakutkan kutu-kutu rayau malam atau perompak pecah rumah di malam hari. Tak pasti!!! Tapi, ianya kelihatan seperti tergantung dari sebatang tiang lampu yang tiada mentol atau tidak bernyala. Dah tengok?? NAH....




Seram tak?

Diulangi...kalau betul..... saya takda niat nak aibkan susuk tubuh ponti tu. Kalau betul......pasti masa hidupnya susuk tubuh tu sama seperti kita, cuma cara matinya atau amalannya yang menjadikan dia begitu. Tapi........betul ke???

Maaf laaaa, kalau ada yang terbaca gurauan malam hari kami. Kami memang suka berseloroh, sebab kakak saya tu memang kami selalu usik dia ponti sebab dia ada taring 2 batang seakan-akan Drakula. Hahahaha...takyah bayangkan laaa rupa kakak saya tu macam mana yea.




Jangan ambil hati yaaaa....

Tapi....betul ke? Ada sesiapa yang tinggal di Taman Scientex Masai, Johor Bahru mengesahkan cerita ni?

posted from Bloggeroid


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

16 September, 2015

Selamat Hari Malaysia

Assalammualaikum......

Pagi yang indah.....ehhhh dah tengahari laaaaa.

SELAMAT HARI MALAYSIA untuk semua warga berjiwa Merdeka.

And..... I'm proud to be Johorean



posted from Bloggeroid


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

15 September, 2015

Tak Akan Putus Nikmat....Sabar.....

Thank you Allah....

"If Allah has destined something for you, no matter how far you go or run away, it will still come for you. That's Taqdir

Be strong enough to walk away from anything that makes you feel sad and unwanted. You deserve better than that. Because what has left you, wasn't meant for you.

Allah is very very Fair. So we just to trust Him in whatever He has written for us. Sure, we have to put efforts. Its OK, I'll be OK, I believe in Allah, coz He always nice to me."

Status FB terbaru saya......setelah sekian lama tak berblogging, terasa macam nak aktif semula. Its OK, tak ada yang baca pun still OK. I just want to released my stress.

Dunia...........

Kebelakangan ni di kelilingi oleh berjenis-jenis manusia. Melihat gelagat mereka, mengajar saya bagaimana untuk memperbaiki diri sendiri. Berhadapan dengan mereka, mengajar saya erti sebuah kehidupan dan bagaimana untuk menghadapi hari mendatang dengan hati yang kental. Dalam dunia ni, kalau mahu dipandang mulia, apakah perlu menunjukkan segala apa yang kita ada?

Manusia...........

Memang ada banyak jenis manusia yang dilahirkan dengan sifat berbeza-beza. Kadangkala pening pula kepala untuk menghadapi insan-insan yang tak pandai untuk menghargai, menghormati, apalagi mengerti. Bila manusia mementingkan diri sendiri dan berlagak untuk menonjolkan diri menunjuk kehebatan, pasti akan nampak janggal di mana-mana dan akhirnya kita akan rasa tiada keselesaan.

Yang Esa.......

Allahu Akhbar, Allah Yang Maha Besar. Terima kasih Allah kerana sentiasa baik terhadap hamba mu yang satu ini. Walaupun diri ini selalu mengelat, tapi Kau belum pernah memutuskan nikmat. Banyak kejadian yang Kau elakkan dari kami. Semua yang Kau berikan adalah yang terbaik untuk kami. Setiap ujian yang Kau beri pasti ada hikmat yang menanti. Tak mengapa.....kami sabar dan semakin belajar untuk menerima segalanya.

Rezeki itu mungkin bukan milik kami. Kami pasti Allah nak beri yang lain tanpa ada rasa dengki dan iri sesama sendiri. In sha Allah......


posted from Bloggeroid


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget