01 September, 2009

MERDEKA!!! Tapi Merdeka ke kita?

Selamat Menyambut Hari Memerdekaan yg ke-52 tahun. Berbangganya kita jadi Rakyat Malaysia yg hidup aman, damai, harmoni dan saling hormat menghormati. Negara lain ada mcm Malaysia ker?

Cuba kita renungkan bagaimana bersusah payahnya nenek moyang kita dahulu untuk mencapai Kemerdekaan. Jerit payah mereka kalau kita tak hargai sekarang maka sia-sialah pengorbanan yg mereka berikan. So, sekarang kita hayati maksud Kemerdekaan di zaman moden ni. Rasanya bangsa kita belum lagi Merdeka. Tengoklah budak2 sekarang ni, merdeka atas nama dan jeritan saja tapi diri mereka sendiri tak merdeka. Jadi apa tindakan kita???

Kalau dulu nenek moyang gunakan parang, cangkul, pedang, senapang, dan bom getah, berusaha bermati-matian untuk menyelamatkan bangsa dari tangan komunis. Jadi sekarang kita nak gunakan apa untuk berperang melawan musuh dalam selimut?

Musuh dalam selimut??? Kalau ada pembaca laman saya, maka saya rasa anda tahu dan sgt arif siapa musuh kita. Renung-renungkan & selamat beramal...............
:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...