07 March, 2013

DIAM LEBIH BAIK



Selamat Pagi semua....

Diam kalau terasa tak mampu beri manfaat dengan berbicara.
Sedang 'diam itu juga memberi manfaat' pada sesetengah ketika.

Diam bukan bererti kita bodoh
Diam bukan bererti kita tak tahu
Diam bukan kerana kita takut
Diam bukan kerana kita pengecut
Diam itu hikmah
Diam itu menyerap ilmu
Diam itu mengatur gerak
Diam itu membaca tingkah
Diam itu membentuk sabar
Diam itu mengekang nafsu

Peliharalah akhlak mu kerana ia adalah sumber kecantikan mu.
Peliharalah agama mu kerana ia adalah pegangan mu.
Peliharalah amalan mu kerana ia adalah pakaian ukhrawi mu.
Peliharalah lisan mu kerana ia adalah hati mu yang menentukan baik buruk
diri mu...


✿~✿~ "Saat orang lain bicara buruk mengenai kita, padahal kita tidak pernah mengusik kehidupan mereka, itu adalah tanda bahawa kehidupan kita sebenarnya LEBIH INDAH dari mereka" ✿~✿~


♥jadilah makhluk Allah yang baik♥

Lokasi : Sungai Lurus, Batu Pahat, Johor
Mesin : Canon EOS Kiss X4, 100mm


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

22 comments:

Anum said...

setuju2

Unknown said...

jauh lebih baik berdiam dari berckp perkara2 yg x berfaedah..

Miss N™ said...

setuju..!
DIAM tak bererti kalah....

Unknown said...

betul tu. Kadang-kadang mendiamkan diri jauh lebih baik.

Acik Erna said...

betul CM tapi nak berdiam diri tu pun perlukan kesabaran kan..

elyna mirsada said...

btl tue CM...kadng2-kadang ianya perlu DIAM

Mrs Velentine said...

betul kadang2 lebigh baik memilih utk berdiam

are_lin@yu said...

tau xpa..kdg2 ada benda yg kta kna diamkan

Aine Ainun said...

ye...
betul2..
hidup kita lg indah dr dia...=)

Tie HT said...

kadang2 diam ni byk manfaat dia tapi kadang2 org tersalah tafsir :)

Unknown said...

lebih baik berdiam diri jika tak tahu perkara sebenar...

Unknown said...

nice kata2 tu sis..sangat bermakna!
cantik pic tu..damai..tenang

Chic Na said...

itu yang terbaik. :)

cantik..

Miss Volvo said...

sy jenis yg banyak berdiam dari bercakap huhu

9n0L4 said...

perghhh. cantik gmbr kak. :)

Telor Power said...

lawo gambar tu
nice sis

eh sungai dah macam tasik pun ada mcm laut pun ada

TiranaAduka said...

salam cm
Kalau nak taip diam diam lei?
Tirana aduka melawat cm di awal pg jumaat yg indah dan nyaman.

ANIM said...

cantiknya CiM...kak balik BP setahun 2,3 kali pun tak tahu ada nama sg lurus kat BP..

Unknown said...

duduk diam-diam..
cantik view tuu..

Nurul Says said...

SETUJU!!

Cik Ai said...

kdg2 diam tu lebih baek dlm segala hal :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

diam itu lebih baik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...