15 September, 2015

Tak Akan Putus Nikmat....Sabar.....

Thank you Allah....

"If Allah has destined something for you, no matter how far you go or run away, it will still come for you. That's Taqdir

Be strong enough to walk away from anything that makes you feel sad and unwanted. You deserve better than that. Because what has left you, wasn't meant for you.

Allah is very very Fair. So we just to trust Him in whatever He has written for us. Sure, we have to put efforts. Its OK, I'll be OK, I believe in Allah, coz He always nice to me."

Status FB terbaru saya......setelah sekian lama tak berblogging, terasa macam nak aktif semula. Its OK, tak ada yang baca pun still OK. I just want to released my stress.

Dunia...........

Kebelakangan ni di kelilingi oleh berjenis-jenis manusia. Melihat gelagat mereka, mengajar saya bagaimana untuk memperbaiki diri sendiri. Berhadapan dengan mereka, mengajar saya erti sebuah kehidupan dan bagaimana untuk menghadapi hari mendatang dengan hati yang kental. Dalam dunia ni, kalau mahu dipandang mulia, apakah perlu menunjukkan segala apa yang kita ada?

Manusia...........

Memang ada banyak jenis manusia yang dilahirkan dengan sifat berbeza-beza. Kadangkala pening pula kepala untuk menghadapi insan-insan yang tak pandai untuk menghargai, menghormati, apalagi mengerti. Bila manusia mementingkan diri sendiri dan berlagak untuk menonjolkan diri menunjuk kehebatan, pasti akan nampak janggal di mana-mana dan akhirnya kita akan rasa tiada keselesaan.

Yang Esa.......

Allahu Akhbar, Allah Yang Maha Besar. Terima kasih Allah kerana sentiasa baik terhadap hamba mu yang satu ini. Walaupun diri ini selalu mengelat, tapi Kau belum pernah memutuskan nikmat. Banyak kejadian yang Kau elakkan dari kami. Semua yang Kau berikan adalah yang terbaik untuk kami. Setiap ujian yang Kau beri pasti ada hikmat yang menanti. Tak mengapa.....kami sabar dan semakin belajar untuk menerima segalanya.

Rezeki itu mungkin bukan milik kami. Kami pasti Allah nak beri yang lain tanpa ada rasa dengki dan iri sesama sendiri. In sha Allah......


posted from Bloggeroid


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

1 comments:

Liyana Anuar said...

lama blog tak berupdate ye kak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...