20 November, 2010

4 Peserta Akhir IDEA

Program realiti TV; IDEA:MALAYSIA INVENTORS’ CHALLENGE di TV3 dengan kerjasama dari Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI), SIRIM Berhad dan PROTON dah nak sampai ke penghujungnya. Setiap minggu saya tak akan terlepas menyaksikan rancangan yang penuh dengan semangat ini. Kalau terlepas waktu siarannya pasti akan dapat di saksikan di tonton.com.my.

Dari awal siarannya iaitu pada 25 Sepember 2010, kita dapat lihat banyak idea-idea baru yang diketengahkan. Macam-macam idea, ada yang nampak mudah dan juga yang sangat complicated untuk diolah. Peserta-pesertanya terdiri daripada pelajar sekolah, golongan cerdik pandai, orang perseorangan, dan jangan tak percaya ada jugak makcik-makcik joint pertandingan ini.

Idea MOSTI ini adalah untuk mewujudkan intelektual di kalangan rakyat Malaysia, melahirkan produk-produk buatan Malaysia yang bemutu tinggi dan berinovasi serta membawa produk Malaysia ke pasaran dunia.

Inilah peserta yang layak ke pertandingan akhir minggu hadapan. Agak-agaknya siapalah yang akan menang dan berjaya merangkul kejuaraan dengan hadiah yang sangat lumayan.

Tahniah dan selamat berjaya kepada :
1. IDEA Hanger Dryer
2. IDEA World Clock
3. IDEA Spare Tyre Presure
4. IDEA Pengutip Sawit






CIM: A Simple IDEA can change your life

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

1 comments:

Hairun Azmi said...

Tahniah kepada yang berjaya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...