10 November, 2012

Selamat Ulang Tahun Kakak

Ini adalah N3 tertunda beberapa hari desebabkan kesebokkan saya yang tak menentu. Tapi..... saya dah ucap secara personnal di telefon yepppp... Dan N3 ini khas untuk kakak kesayangan saya dunia dan akhirat.

So, di sini nak ucap sekali lagi sambil mengimbau kenangan-kenangan kita bersama.

Saya kenal dia sangat lama...adalah dalam 32 tahun. Lama kan. Sejak lahir lagi saya dah kenal dia, so dia tak boleh tipu saya apa-apa pun sebab tanda lahir di badannya pun saya tahu di mana dan bentuk apa. Berapa kekasih yang dia ada dulu pun saya tahu, siapa yang minat dekat dia pun saya tahu, dia pergi curi-curi berdating dulupun saya tahu. Hahahaha....diari?? Rasanya kami takda diari kot. Ehhh, sis, you ada diari ker? Hahaha mana ada kan...kita suka tulis-tulis kat mana saja kita suka, tapi kita tak tulis kat dinding rumah kan, takut mak marah. Mak kita garang, tapi.................. ayah lagi garang sebenarnyakan...kan kan kan..

Sejak dari kecik kami bertiga, susah senang bersama you dan arwah abang. Tapi lepas 6 tahun...tulah budak 2 orang tu lahir dalam dunia kita. Semuanya berubah, mak selalu marah-marah kita berdua sebab tak jaga budak berdua tue. Hahaha....... heyyy Ajib & Awie, kitorang ikhlas lah, saja jer cakap macam tue. Tapi ni nak bagi tahu rahsia, memang I sengaja jatuhkan botol air Sunquit kat kepala Ajib masa dia dalam buai dan tak henti-henti menangis walaupun I dah henjut buai tu sampai lantai. (Jahat I kannnn). lepas budak dua tu lahir, mak tak panggil kita serentak lagi "Nasz... Ijah.... Niena....." tapi dah tukar, panggil tanpa nama. Huh! Dulu masa mak sebenarnya nak panggil arwah abang jer, tapi tetap panggil kita bertiga kannnn. tapi nasib baik kita tetap jadi Adik Kakak. mak akan panggil kita berdua sweeetttttt sanagt.... "Adik.... mana kakak?",  "Kakak!!! Adik!!!!" Alahhhh, bestnya, tak sabar nak tunggu Ayahnda Bonda balik dari Makkah.

Hurmmmmm... Yang paling sedeykan bila arwah abang tak dapat wish birthday you yang ke 34 ni. Kalau dia masih ada mesti dia punya anak lagi ramai dari anak you (dengan nada jeles). Ehhh, tahun ni birthday you dapat hadiah best kan, semestinya paling best di dunia. So maknanya kata-kata you dah menjadi kenyataan nak mendahului I dalam pembikinan waris.

Nak cerita kisah dulu-dulu tentang kami....

Siapa tahu sayur belakang??? Hanya kami sahaja yang tahu, sebab bilang-bilang hari kami hanya makan sayur belakang masak bening. Sekali-sekala jer dapat makan ayam goreng. Tapi..... jangan jeles pula sebab kami makan ikan besar hari-hari. You ingat tak siapa yang bagi sis???? Wak Sekak, wahhhhh bapak angkat I tue, setiap hari okey, dia akan bagi I ikan besarrrrrrr sangat, yang untungnya you all lah leh rasa sama-sama, makan kat beranda rumah.

Siapa tahu laluan batang paip? Hahaha, sis...u mesti tergelakkan bila baca yang ini. Haaaa dah start nak bayangkan lah tue. Huwaaaaaaaa sambil I lari kesana-kemari dengan arwah abang. Indahnya saat tue, walaupun panas tapi peha dan tapak kaki tetap sejukkkkkkkk...

Bila kita dah meningkat remaja, mak selalu pisahkan kita kan. You perasan tak? Bila mak suruh you masak, I mesti kena kemas rumah sapu sampah, lap-lap habuk. Tapi you syokkk syokkk jer masak pedas-pedas kat dapur sampai I tak boleh makan. Hahaha, bila time I kena masak, I masak simple-simple jer dengan rasa yang tak berapa pedas. Padan muka you all sebab dalam rumah tu I dengan Ajib jer yang makan tak pedas. dan selepas ayah operation, ayah pun dah tak makan pedas sangat. Sukanya I!!!!

Lepas keputusan SPM you keluar rumah, you terus merajuk pergi jauh-jauh. kenapa??? Mana tu you pergi.... haaa Northumbria-Newcastle. Macam dekat-dekat sini dah takde tempat belajar.  Lepas tu, you sambung lagi belajar sampai dah tahap you tak boleh nak belajar. Saja erkkkk nak jauh dengan I, iyelahkann, mak kata dekat-dekat bau busuk. Sampai lah sekarang you jauh kat sana, tunggu raya ajerlah kita jumpa. 

Apa lagi kannn...hurmmm... takpa lah N3 ni I sambung nanti next year masa birthday you yang seterusnya sampailah I dah takda. Hahahaha.......

Kami Buddies.... tak mungkin terpisah.


Kita dah janji... I akan jadi Jutawan and You jadi Dermawan 




:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

18 comments:

Miss N™ said...

Kakak Kak Niena ni duduk jauh ya.. :)
Mesti kalau bertemu mata, banyak benda nak ceritakan..

Akak tahu, Part jatuhkan botol sunquit dan henjut buai sampai ke lantai tu, serius kelakar..!

Sabo jelah....bila ingt zaman dulu2..pasti senyum2kan.. :)

Si Matatajam said...

Hepi besday utk akak CIM... Terpisah pun atas keizinan Allah nt kan CIM..

Chic Na said...

ni kakak sis ke? bestnya ada kakak. mesti rapat kan? boleh share macam2. :)

LYAfrina said...

selamat hari lahir buat kakak CIM

kinara kinatara said...

wah..buddieslah..huhu..sweetnya akak n akak akak...:)

vlog media news said...

Awak ni suka sangat kalau ada N3 yang cerie macamni ta bosan untuk di bace... :) happy bs dy..

ReramaBiru said...

Selamat Hari Lahir untuk kakak awak..
hehe best je dengar cerita :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

heppy besday utk kakak kak cim....kenangan dulu seronok sgt kan

Unknown said...

ehh adik bradik ke buddies ni? hahaha...kompius...happy besday buat kakak CIM! :)

dieyna said...

menulis apa tu hehe selamat hari lahir tertunda gak laa ucpnnya hehe

Cik Ai said...

wah..jauhnya die..
hepi besday to her :)

bila bc entry ni kan,ai rs sebak pun ada..rs nk gelak pun ada..yg pastinya ai suka entry ni sis sbb kenangan lama mngusik jiwa...air dicincang xkan putus sejauh mn pun kita kan :)

comel akak CiM :)

boni kacak said...

air yang dicincang tak mungkinkan terputus.betul tak? :)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

selamat hari lahir buat kakak CIM..

ps: Jom join segmen saya.

insan_marhaen said...

Sanah helwah untuk kakak CIM... tentu indah kenangan bersama di usia kanak2 membawa remaja.. kan..

9n0L4 said...

mcm familiar muke die. ade sorg cekgu kat sekolah muke mcm die. cekgu tu org kelantan. ;)

Nurul Says said...

mcm kutip hutang pn ada juga kih3x

mummyrinazone beauty said...

alahai sedey plakkan sbb jauh nuh disana..dia baca tak enrti cim nie?moga2 dia baca n compom sebak gak dia..

selamat hari lahir untuk kakak cim=)

QasehnyaRania said...

selamat hari lahir juga buat kakak cim :D

kenangan lma mengusik jiwa ;D
Al-Fatihah buat arwah abg cim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...