16 May, 2009

16-May-2009

Hari ini HARI GURU.... Bagunn pagi jer teringat aku kat cikgu-cikgu yang dah mendidik aku dari sekolah tadika, sekolah rendah, sekolah menengah hingga ke universiti....
Hmmm.....rindu sangat zaman persekolahan.
Tak banyak kenangan manis dan pahit masa aku kat sekolah dulu. Murid biasa jer, pergi sekolah balik sekolah. Malas buat kerja sekolah tu dah biasa, meniru pun biasa jugak. Alah bukannya cikgu tu tak tahu. Mereka serahkan jer kat murid-murid, kalau nak pandai jangan meniru. Kalau nak meniru cara yang bijak. Masa sekolah dulu, mana nak fikir apa yang cikgu cakap. Masuk telingan kiri keluar telinga kanan.
Tapi zaman tu dah lama berlalu. Bila kenang kembali, tersenyum sendiri lah...

Buat rakan-rakan... kenanglah jasa guru-guru kita dahulu. Kerana didikan mereka dan kata-kata mereka kita berada di tempat kita sekarang. Aku percaya, semua rakan-rakan seangkatan dengan ku telah berjaya sekarang. Yang jadi cikgu/pensyarah pun ramai jugak yea.... So, jadilah pendidik yang boleh dijadikan contoh.

Guru-guru yang masih diingati;
- Cikgu Hamzah, Guru Agama, Sek. Ren. Keb. Larkin Dua
- Cikgu Jannah, Guru Pendidikan Jasmanai, Sek. Ren. Keb. Larkin Dua
- Cikgu Salasiah, Guru Biologi, Sek. Men. Dato' Abdul Rahman Yassin
- Cikgu Ong, Guru Fizik, Sek. Men. Dato' Abdul Rahman Yassin
- Cikgu Ayadali, Guru Disiplin, Sek. Men. Dato' Abdul Rahman Yassin
- Mr. Lee, Guru Matemaik, Sek. Men. Dato Abdul Rahman Yassin
:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

3 comments:

Liza said...

Poyo jek ingat semua cikgu... suruh pegi belajar bertenet. Cikgu pun tak ingat kat kau lah. HAHAhahahaHAHAHA...

Niena_Ismail said...

Elehhh jeles.. suruh ingatkan nama cikgu Jannah pun takleh ingat. kuangkuangkuang... I menang, 1 markah.
Yg U ingat, I rasa 1 jer yg masih segar dalam ingatan. Sure punya Cikgu banjir sebelum hujan (BahRain). Hahahahaha....(Secret admirer tu)

9n0L4 said...

mmg wajib ingat hari guru ni. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget