25 March, 2010

DURIAN BELANDA PENAWAR KANSER???

Baru-baru ini pakcik saya telah dimasukkan ke hospital dan menjalani beberapa siri rawatan dan pembedahan. Keadaannya sangat menyedihkan, kalau dahulu beliau sangat periang dan suka menyakat anak-anak buahnya, tapi kini kami semua tak dapat berbuat apa-apa dengan keadaan kesihatannya yang sangat membimbangkan.

Saya pun tidak berapa pasti, penyakit apakah yang dideritainya. Beliau sudah tidak berdaya berjalan, duduk pun tidak mampu, kalau berbaring pun beliau akan mengiringkan badannya. Apa yang saya fahami, beliau menghidap penyakit kanser usus. Tambahan lagi penyakitnya bukan sekadar itu sahaja, sistem pembuangan najis hadapan dan belakang juga sudah tidak dapat berfungsi dengan sempurna.

Oleh sebab itu, saya tercari-cari apakah ada rawatan lain yang dapat membantu beliau. Rumah saya dengan rumah beliau hanya sekadar 5 minit sahaja jika berkereta, tetapi saya tidak berdaya untuk pergi melawatnya setiap hari kerana saya tidak mampu melihat keadaanya begitu. Bak kata orang, berat mata yang memandang, berat lagi bahu yang memikul. Walaubagaimanapun saya tetap juga bertandang ke rumah beliau sekurang-kurangnya seminggu sekali sekadar menjenguk untuk bertanya khabar. Di sana, masih ada ibu saudara yang setia menanti dan merawati suaminya. Terharu saya.....

Berbalik pada usaha saya untuk mencari alternatif lain selain daripada rawatan moden, kakak saya telah menceritakan dimana dia telah membaca satu artikel yang diterima melalui email, mengatakan bahawa Durian Belanda merupakan penawar terulung kanser. Benarkah??? Durian belanda???



Selama ini saya sangat gemar memakan durian belanda ini. Rasanya yang masam, mempunyai biji hitam yang licin, keadaan texture isinya yang lembut dan slurrrpppp apabila dimakan (telan saja lah, tak perlu kunyah) dan sedap juga dijadikan jus. Tak pernah tahu pula ia adalah ubat untuk penyakit kanser. Sila baca penerangan yang saya salin daripada sebuah artikel yang di salin juga daripada satu artikel lain;

Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semula jadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat daripada terapi kemo. Tapi kenapa kita tidak tahu?

Kerana salah satu perusahaan dunia telah menutup rahsia penemuan penyelidikan tentang khasiat buah ini sebaik mungkin, mereka ingin agar dana penyelidikan yang dikeluarkan sangat besar, selama bertahun-tahun, ditambah pula keuntungan yang melimpah dengan cara menjadikan pohon Graviola Sintetis sebagai bahan utama ubat rawatan kanser.

Pohonnya rendah, di Brazil dinamai 'Graviola', di Sepanyol 'Guanabana' bahasa Inggeris dipanggil 'Soursop'. Di Indonesia, dikenali sebagai buah Sirsak manakala di Malaysia dipanggil sebagai Durian Belanda. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, isi buah berwarna putih, rasanya masam-masam manis, dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.

Khasiat dari buah durian belanda ini memberikan kesan anti tumor / kanser yang sangat kuat, dan terbukti secara perubatan menyembuhkan segala jenis kanser. Selain menyembuhkan kanser, buah ini juga berfungsi sebagai anti bakteria, anti fungus , berkesan melawan berbagai jenis parasit dan cacing, menurunkan tekanan darah tinggi, kemurungan, stress, dan menormalkan kembali sistem saraf yang kurang baik.

Salah satu contoh betapa pentingnya kewujudan Institut Sains Kesihatan bagi orang-orang Amerika adalah kerana institut ini telah membuka tabir rahsia buah ajaib ini. Fakta yang membingungkankan adalah: Jauh di pedalaman hutan Amazon, tumbuh 'pohon ajaib', yang akan merubah cara berfikir anda, doktor anda, dan dunia mengenai proses penyembuhan kanser dan harapan untuk bertahan hidup.

Hasil penyelidikan membuktikan “pohon ajaib” dan buahnya ini :

  1. Menyerang sel kanser secara efektif dan semula jadi, TANPA rasa mual, berat badan turun, rambut gugur, seperti yang terjadi pada terapi kemo.
  2. Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan.
  3. Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan / penyembuhan.
  4. Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik.

Sumber berita sangat mengejutkan ini berasal dari salah satu pengeluar farmasi terbesar di Amerika. Buah Graviola telah diuji lebih dari 20 makmal, sejak tahun 1970-an hingga beberapa tahun berikutnya. Hasil uji kaji dari ekstrak (sari) buah ini adalah :

  1. Secara berkesan memilih sasaran dan membunuh sel jahat dari 12 jenis kanser yang berbeza, diantaranya kanser : Usus Besar, Payu Dara, Prostat, Paru-Paru dan Pankreas.
  2. Daya kerjanya 10,000 kali lebih kuat dalam memperlambatkan pertumbuhan sel kanser dibandingkan dengan Adriamycin dan Terapi Kemo yang biasa digunakan!
  3. Tidak seperti terapi kemo, ekstrak buah ini secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan TIDAK membahayakan atau membunuh sel-sel yang sihat.

Penyelidikan telah dilakukan secara ekstensif pada pohon “ajaib” ini,selama bertahun-tahun tapi kenapa kita tidak tahu langsung mengenai hal ini ? Jawabnya adalah : Begitu mudah kesihatan kita, kehidupan kita, dikendalikan oleh yang memiliki wang dan kekuasaan!

Salah satu perusahaan ubat terbesar di Amerika dengan aset jutaan dollar melakukan penyelidikan luar biasa pada pohon Graviola yang tumbuh dihutan Amazon ini. Ternyata beberapa bahagian dari pohon ini : kulit kayu, akar, daun, isi buah dan bijinya, selama berabad-abad lamanya telah menjadi penawar bagi suku Indian di Amerika Selatan untuk menyembuhkan : sakit jantung, asma, masalah berkaitan hati dan rematik. Dengan bukti-bukti ilmiah yang minimum, perusahaan yang mengumpulkan dana dan sumber usaha manusia yang sangat besar bagi tujuan melakukan penyelidikan dan berbagai ujian. Hasilnya sangat menakjubkan. Graviola secara ilmiah telah terbukti sebagai agen pembunuh sel kanser yang berkesan !

Tapi… kisah Graviola hampir berakhir disini. Kenapa?

Dibawah undang-undang persekutuan, sumber bahan semula jadi untuk ubat adalah DILARANG dipatentkan.

Perusahaan menghadapi masalah besar dan mereka berusaha sedaya upaya dengan pembiayaan sangat besar untuk membuat klon tiruan dari Graviola ini agar ianya dapat dipatentkan sehingga dana yang dikeluarkan untuk penyelidikan dan ujian dapat dituntut dan bahkan mengaut keuntungan besar. Tapi usaha ini tidak berhasil kerana Graviola tidak berjaya diklon. Perusahaan gigit jari setelah mengeluarkan dana jutaan dolar untuk usaha penyelidikan mereka.

Ketika mimpi untuk mendapatkan keuntungan besar beransur-ansur pudar, kegiatan penyelidikan juga turut berhenti. Lebih parah lagi, perusahaan menutup projek ini dan memutuskan untuk TIDAK menerbitkan hasil penyelidikan ini.

Beruntunglah, ada salah seorang ilmuwan dari kumpulan penyelidik tidak sanggup melihat kekejaman ini terjadi. Dengan mengorbankan kerjayanya, dia menghubungi sebuah perusahaan yang biasa mengumpulkan bahan-bahan bersumberkan semula jadi dari hutan Amazon untuk penghasilan penawar.

Ketika para pakar penyelidik dari Institut Sains Kesihatan mendengar berita keajaiban Graviola, mereka mulai lakukan usaha penyelidikan. Hasilnya sangat mengejutkan. Graviola terbukti sebagai pohon pembunuh sel kanser yang berkesan.

The National Cancer Institute mulakan penyelidikan ilmiah yang pertama pada tahun 1976. Hasilnya membuktikan bahawa daun dan batang kayu Graviola mampu menyerang dan menghancurkan sel-sel jahat kanser. Sayangnya hasil ini hanya untuk keperluan dalaman dan tidak dihebahkan.

Sejak 1976, Graviola telah terbukti sebagai pembunuh sel kanser yang luar biasa pada ujikaji yang dilakukan oleh 20 makmal bebas yang berbeza.

Satu kajian yang dihasilkan oleh the Journal of Natural Products menyatakan bahawa kajian yang dilakukan oleh Catholic University di Korea Selatan, mendakwa bahawa salah satu unsur kimia yang terkandung di dalam Graviola, mampu memilih, membezakan dan membunuh sel kanser usus besar dengan 10,000 kali lebih kuat berbanding dengan Adriamycin dan terapi kemo!

Sebuah kajian di Purdue University pula membuktikan bahwa daun Graviola mampu membunuh sel kanser secara berkesan, terutama sel kanser: Prostat, Pankreas, dan Paru-paru.

Setelah hampir 7 tahun tidak ada berita mengenai Graviola, akhirnya berita keajaiban ini pecah juga, melalui informasi dari Lembaga-lembaga seperti disebutkan terdahulu.

Kisah lengkap tentang Graviola, dimana memperolehnya, dan bagaimana cara memanfaatkannya, dapat dijumpai dalam Beyond Chemotherapy: New Cancer Killers, Safe as Mother’s milk, sebagai bonus istimewa percuma terbitan Health Sciences Institute. Sekarang anda tahu manfaat durian belanda yang luar biasa ini. Rasanya manis-manis masam begitu menyegarkan. Buah yang 100% semula jadi tanpa sebarang kesan sampingan. Sebarkan maklumat berharga ini kepada keluarga, saudara, sahabat dan teman yang anda kasihi.


Maka dengan ini, saya akan mengesyurkan Pakcik yang saya kasihi memakan buah Durian Belanda. Dan saya sendiri akan menjadikan durian belanda sebagai buah kegemaran. Bak kata orang, cegah sebelum parah. Almaklumlah, virus kanser lebih menggemari kaum wanita.
:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

3 comments:

I.N.T.A.N said...

thanks for sharing the e-mail.sy mmg tgh mencari info tentang durian belanda sbb mak sy br je 3 hr lepas disahkan ada kanser ovari. kwn sy yg suggest cr infor tentang durian belanda. thanks again dan sy doakan pak cik anda sembuh dr kanser ni, Insyaallah.

Best AgroFood Soursop / Durian Belanda said...

Salam Semua

kami ade memproses, mengedar dan menjual produk kordial durian belanda dan puree buah durian belanda.

premis di kawasan rawang…

anak biji pun kami ade utk buat semaian

jika berminat untuk dapatkan produk kami, boleh layari blog kami di
http://bestagrofood.blogspot.com/

wassalam…

PLANET SUCCESS said...

Assalamualikum semua,

sesiapa yg berminat untuk dapatkan bekalan durian belanda, kami ada menjual puri durian belanda. Puri kami adalah 100% isi durian belanda yg dikisar halus kemudian dibekukan.

boleh dapatkan maklumat lanjut di www.puriasli.com

atau email ke sales@puriasli.com

Thank you

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget