31 March, 2010

Lotus Desaru Beach Resort : Family Day Mutiara Rini - Bakti Esplanade

Hujung minggu yang lalu kami sekeluarga telah bercuti ke Lotus Beach Resort, Desaru, Kota Tinggi, Johor. Percutian keluarga itu telah dirancang oleh rakan-rakan perumahan di Persiaran Bakti, Taman Mutiara Rini, Johor Bahru, Johor.
Perjalanan kami bermula dari seawal 9.00 pagi, di mana kami berkumpul terlebih dahulu di hadapan 'Sales Office' yang berdekatan dengan Sekolah Menengah Mutiara Rini. Lebih kurang 12 kereta yang mengikuti konvoi tersebut.
Kami sampai lebih kurang pukul 12tgh, tapi kami berpecah untuk mencari tempat untuk makan 'lunch'. Tepat pukul 3ptg semua telah berkumpul di lobi tempat menunngu di dalam kawasan Lotus. Kami dijamu dengan 'orange juice' sebagai 'Welcome Drink' dan diberikan tuala muka yang sejuk setiap satu.

Setelah mendapat kunci, masing2 balik kebilik untuk solat Asar dan bersiap untuk bersukan.

Suka-neka berlansung dengan meriah dan nampaknya semua seronok dan bersuka ria. Tapi dalam pada itu, semua mata tetap memerhatikan kanak-kanak yang seronok bermain digigi air, takut-takut terlepas pandang, almaklumlah keadaan laut yang bergelora dan tiada siapa dapat menjangka bila ia akan menyerang. Adat pertandingan ada kalah ada menang, tapi semua dapat hadiah, nama pun suka-neka, saja hendak berseronok.

Selepas maghrib, kami berkumpul lagi di tapak suka-neka tadiuntuk acara makan malam & barbeque. Wah malam tu semua jamuan di masak oleh cik abang. Cik kak semua duduk saja memerhatikan anak-anak dan menanti makanan. Nasib baik semuanya sedap2 belaka.

Majlis malam tu berlarutan sehingga ke pagi, lebih kurang 2am. Tapi hanya berapa kerat saja yang menunggu sehingga selesai kerana acara terakhir adalah karaoke suka-suka.

Hari Ahad, selepas sarapan pagi, aktiviti bebas....

Tempat ini boleh dicadangkan pada sesiapa yang bercadang untuk membuat aktiviti keluarga. Malah selepas saya mengpostkan gambar2 menarik di facebook, rakan2 mula bertanya keadaan tempat, harga penginapan dan sebagainya. Akhirnya mereka telah becadang untuk bercuti juga di Lotus Beach Resort pada minggu yang akan datang...

Selamat Bercuti....


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

2 comments:

HAFIZAL said...

bestnya...pi bercuti

Mama4hero said...

mmg menarik tempat ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...