28 August, 2010

Bagaimana nak ajar orang BIADAP supaya BERADAP???

Assalammualaikum.....
Hari baik, bulan baik, suasana baik, persekitaran kita yang baik........tiba-tiba dicemari dengan sikap dan peradaban satu PUAK yang ntah apa2 ntah. PUAK yang saya maksudkan ni mmg pelik, tak tau plak nak dikategorikan sebagai apa. Dengar kata mereka Islam, tapi Islam ker mereka?

Bulan Ramadhan bulan yang baik, tapi kenapa tak mahu berbaik-baik?

Hailahhh JIRAN....kenapa kamu semua begitu?

SANGAT BIADAP!!!

Ada ker patut boleh main baling2 najis manusia. Mesti najis si pembaling itu. Hurmmm....maruah nya yang busuk itu di baling2 ke rumah orang, nak jadi apalah agaknya yaaa...

Inilah kalau sudah tak reti bersyukur apatah lagi mengucapkan terima kasih. Perkara yang kecil di perbesar-besarkan. Walhal perkara punca itupun sudah diselesaikan dengan baik antara pihak2 yang berwajib. Saya rasa semua sudah maklum apa yang saya bebelkan lagi tadi. Dan pastinya semua tahu pucuk akarnya cerita.









Rakyat Indonesia (yang merusuh tak tentu hala) langsung tidak menghargai layanan yang diberikan oleh kerajaan dan rakyat Malaysia terhadap orang2 mereka yang mencari nafkah di negara kita ini. Mereka harus menyedari bahawa terdapat kira2 2 juta rakyat Indonesia yang mencari makan dan beranak pinak di sini, itupun belum terhitung yang masuk secara HARAM ke Malayasia. Sejak dari Zaman Sukarno lagi, rakyat Indonesia sering membawa masalah kepada negara kita. Tapi Kerajaan Malaysia tidak pernah menganak tirikan mereka, malah yang masuk secara HARAM juga diberikan perlindungan sementara dan diberi makan sebaik2nya sebelum dihantar pulang dengan selamat. Belum lagi yang melakukan jenayah di negara kita, merompak, menyamun, membunuh... Bukan mengungkit, tetapi setiap kali Indonesia dilanda bencana seperti Tsunami, gempa bumi dan banjir, Malaysialah negara pertama yang datang menghulurkan bantuan. So, tukarlah....bukan "Melayu mudah lupa" tapi "Indon memang pelupa", banyak makan semut!





Wahai Rakyat Malaysia (rakan2 ku sekelian), masih ingatkah lagi kejadian rusuhan di Indonesia yang digelar Ganyang Malaysia. Apa diaorg ingat kita ni bawang merah ker? Jangan tak tau, kita ni semua cili api. Hurmmm,,,,, ganyanglah. Siap nak bunuh semua rakyat Malaysia di Indonesia dengan buluh runcing. Apa takda undang2 lagi ker kat Indonesia? Senang2 jewr nak bunuh orang. Oh yaaa,,, sekali-sekala tertonton juga drama Indon, mmg diorg ni senang2 jewr nak bunuh orang kat sana, senang2 jewr nak rampas harta orang, senang2 jewr nak bomohkan org. Polis mereka mmg tak setaraf dengan Polis Malaysia yang setaraf Interpol.

Sebenarnya, Rakyat Malaysia memang dah lama sabar dengan perangai terkutuk si Indon2 ni yang sewenang2nya nak ganyang kita, pijak2 Jalur Gemilang kita, rosakkan harta benda kita termasuk Kedutaan kita di sana. Tapi kita semua berhati mulia, tak tergamak nak lakukan apa yang mereka lakukan pada kita sebab kita ni semua Makhluk Allah. Kita sedar kita tak sepatutnya menghukum. tapi kalau dah terlebih batasan, kita pun naik geram...

Hai Indonesia..... Apalah agaknya yang akan terjadi kalau kita SAPU INDONESIA = HALAU SEMUA RAKYAT INDONESIA get out from here!!!!



Indonesia......Jangan mudah lupa, Allah itu maha melihat

Astaghfirullahalazim.......mengucap aku.
:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

4 comments:

sweetsal said...

salam, rakyat diorang betul2 tak kenang budi...boikot jer barang2 keluaran negara indon...

Niena Rizal said...

Salam Sweetsal;
Apa brg yg diorg ada kat sini yerK?
Indomee...apa lagi?

Remember d'Date said...

Kalau kucing berak dia akan timbus dgn pasir atau tanah. Kalau anjang dia akan cium, kalau najis sendiri dibaling2 tu lebih hina ....weeaakkk....

gnesop.com said...

mmg sokong dgn penulis nih!
madu diberi, tuba dibalas..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget