19 May, 2015

Jai Hud Caricaturist

Assalammualaikum......

Pagi tadi saya tersenyum sendiri bila tengok TV Al-Hijrah sebab kawan saya bersiaran secara langsung. Kawan saya...... Jai atau nama sebenarnya Mohd Jais bin Yusof, dia kawan saya sejak kecil, sejak dari umur 5 tahun. Dan kami berkawan sehingga sekarang.

Jai dah semakin popular sekarang, kalau nak follow Jai di FB boleh cari nama Jai Hud Caricaturist. Owh yaaa..... Jai adalah Pelukis Karikatur. Cantik tau lukisan karikatur dia.



Ni lah dia Jai yang saya kenal, dari dulu sampai sekarang perangai tak pernah berubah. Tetap baik hati, humble, sopan, hormat orang tua dan hormat saya sebagai isteri orang....hahahaha..... ehhh Jai baik dengan suami saya tau.

Sehari sebelum siaran tu, Jai ada PM saya bagi tahu suruh tengok dia live kat TV Al-Hijrah. Tu yang pagi-pagi dah cega jer depan tv.

Cuba teka, berapa minit dia boleh lukis wajah seseorang di atas sekepingnkertas A3, tanpa warna, black & white sahaja. Percaya tak kalau saya kata lebih kurang 10 minit. Kalau ada warna lambat sikit laaa dalam 15 minit macam tu. Harga untuk 1 wajah karikatur?

- sketch hitam putih dari dulu sampai sekarang masih RM10
- karikatur berwarna RM30

Nak tengok contoh? Ok, ni spontan jer Jai lukis. Jai bagi karikatur wajah anak saya ni beberapa minit selepas saya up gambar ni di FB.






Sweetkan Aqil.....

Saya doakan semoga Jai berjaya dalam bidang yang diceburinya. Saya juga ada bagi cadangan padanya supaya bila di waktu lapang, rajin-rajinlah melukis wajah-wajah insan hebat dan simpan untuk dikumpulkan agar suatu hari nanti boleh buka sebuah galeri karikatur pertama di Malaysia.



posted from Bloggeroid


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

2 comments:

Arina Shamsul said...

mmg hebat

inareeza said...

tadi pagi jai masuk mhi tv3 plak.semoga lebih berjaya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...