31 March, 2012

Lagu Bawa Daku Pergi Zizan Kaka kena gantung???

Bulan lepas saya ada buat entry pasal lagu Bawa Daku Pergi ni lepas dengar kat radio. En.Hubby siap dah hafal lagu ni. Nampaknya dia dengar dulu lagu ni dari saya. Hehehehe....mengelat btul.

Dalam N3 saya tue adalah saya cakap pasal lirik lagu ni yang tak berapa sesuai diperdengarkan. Tapi taklah terfikir kat kepala otak saya ni lagu ni kena gam trus atau gantung hak penyiarannya. Tiba-tiba pagi ni bila saya buka FB byk public page yg posting pasal cerita hot nie... kesian Malique, pencipta lagu ni.

Saya juga terbaca sidang akhbar dia mengatakan lagu ni ditulis kerana menceritakan tentang dia dan isteri nak pergi bercuti lama-lama tanpa ada gangguan. Tapi.....kenapa erk dia ngan isteri tue tinggal asing2 ke sampai si isteri nak kena terjun loteng sebab nak jumpa dia...erkkkkkk (opppssss....takut plak blog ni yg kena gam)

Kalau cerita lagu kontroversi mcm ni rasa ada byk kita dengar. Banyak persepsi biasa (cliche) rakyat Malaysia, ini tak bolehhh, itu tak bolehhh. Pasal lagu campur aduk bahasa pun tak boleh, lagu ada perkataan 'reformasi' pun takbleyyy...takbleyyblahhh arhhhh..... Abih tue....nak buat lagu cinta sayang menyayang geli-geli jer ke? Hurmmmm....lagu dongdang mak inang jer yeaaa ala ala klasik gituewww...

Badan penapisan lagu punnn.....tolak ansurlah sikit. Cuba duduk bincang dulu baru buat keputusan. Takkan laaaa sumer budak dengar lagu ni nak terjun loteng ikut kekasih? So, penuhlah jabatan pendaftaran skang ni setiap hari sebab budak2 belasan tahun sdg berlumba-lumba buat pastport sebab nak ikut kekasih lari pergi siam/lombok. Jadi....kalau saya dengar lagu LMFAO tu terus saya nak beraksi seksi di khalayak ramai? Sexy And I Know It....waaaaaa......

Zizan~Kaka~Malique...bersab0r je yeaaa....sat agi diorang tarik balik lah tue pergantungan tu. Perkara kecik jer. lepas ni korang buat lagu 'Jangan Gantung Daku' plak....gantung byk gantung, gantung tak bertali, gantung gambar kat bilik, gantung cinta hati di ampaian..... Hehehehe...chilL Y0!




:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

1 comments:

aza shafiza said...

Aslkm sis,
Pendapat kte same la...ms mula2 dgr lgu ni pon sy rs lirik dia xbpe kne.tp muzik lgu ni mmg best!so,syg la kn ble da kne banned cmni..mmg x adil jgk sbb xde perbincangan. Dua2 pihak pon kne la trima pendapat org lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget