02 August, 2009

Part 1 : Rombongan PUSPANITA-JPPH JB-KLUANG-JB

1-Ogos-09, PUSPANITA-JPPH telah menganjurkan satu rombongan menaiki keretapi dari Johor Bahru ke stesyen paling popular di Johor iaitu Stesyen Keretapi Kluang. Rombongan di ketuai oleh Pn.Salwa (kekasih hati PPN) dan disertai oleh lebih kurang 40 org ahli dimana saya dapati kami telah mengconcur satu gerabak keretapi.
Rombongan tersebut dianjurkan adalah untuk mewujudkan pengalaman naiki train kepada setiap ahli. Almaklumlah, kebanyakkan yg mengikuti rombongan dah rasa menaiki kapal terbang, cruise, Feri, Ferrari, so untuk menambah quota pengalaman menaiki pesawat kenalah sertai rombongan ini. Mungkin juga nanti PUSPANITA akan merancang rombongan ke Pulau Batu Putih menaiki kapal selam atau ke Afganistan menaiki kete teng.
Selain daripada itu, kami juga akan di bawa ke Pusat Rekreasi Gunung Lambak. My first imagine, kitorg akan mandi manda di air terjun. Tapi silap...... yang ado hanyolah kolam renang kanak2. OKlah tu... daripada takde.

8.30am

Train yang ditunggu2 lom tiba lagi. Hmmm...biasalah, flight pun biasa delay. Sms daripada rakan2 yg akan menaiki dari Bandar Johor Bahru, mungkin lambat sikit. Dijangka train akan sampai di stesyen Kempas pada pukul 8.30 pg.
My boys biasalah akan boring dan buat muka tak berapa nak enak. Nak buat camne, tunggu jelah. Panas plak tu...

9.15am

Sampai dah train yang dinanti2. Wah excited nye I nak naik sampai terlupa plak nak amik gambar train tiba & gambar org naik. Hmmm.. takpe, leh mintak ngan husband Jai nanti. Mula2 kitorang naik gerabak lain, tetiba jer Pn.Salwa panggil ajak naik gerabak belakang. Wah team PUSPANITA concur satu gerabak. Nasib baik takde karoke, kalau tak.......

10.40am kami pun sampailah dengan selamatnya di Stesyen Keretapi Kluang.

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

1 comments:

9n0L4 said...

akak ni puspanita ke. huhu. best nye gi rombongan mcm ni. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...