08 September, 2009

Tiba-tiba terkenang

Tetiba jer terkenang peristiwa 7 tahun lalu. Waktu aku disunting menjadi isteri seseorang yg aku tak berapa nak kenal. Usia perkenalan beberapa bulan jer, lepastu bertunang. Kesepakatan 2 belah pihak bersetuju utk mengikat tali pertunangan selama 1 tahun saja. Masa bertunang tulah kami berdua berkenal-kenalan. Sampai jer waktu yg dijanjikan, kami disatukan.
Saja jer gatal upload gambar2 manis sewaktu majlis perkahwinan kami utk tatapan kawan2.

Hehehe...mesti hubby I tengah berdebar2 masa tu. Tapi Alhamdulillah, sekali lafaz jer kami dah jadi suami isteri.

Ni gambar kami sekeluarga dengan dayang2. Yg tepi skali belah kiri tu, abang kesayangan kami Allahyarham M.Nazri, sebelah dia yg diri atas sket tu hubby I, duduk Ayah, En.Ismail & Mak, Pn.Tugirah (cheewah, cam kembali ke zaman silam plak), sebelah mak tu I lah, sebelah I yg cantik tu my luvly sister, Norliza (masa tu masih dara lagi tau, hehehe). Duduk sebelah kiri M.Najib & M.Nawawi.
Hubby I merupakan menantu pertama keluarga dan menjadi menantu pilihan (cheeewah). So maknanya I dah langkah bendul masa tu, 2 lagi tau.

Yang ni Dayang2 yg dipujuk khas utk mengringi mempelai. Sekarang sumer dah besar panjang, makin cantik makin lawa. Ada yg nak bekenalan?
Dari atas; Nina, Diba, Azie & Biha. Duduk bawah; Azza, Yiyin & Anie.

Acara memotong pulut kuning. Tu tradisi keluarga, takde potong kek bertingkat2. Pulut tu sgt spesel sbb mak yg buat. Lepas tu jiran2 bergotong royong buatkan rendag & serunding daging utk dibuat layer. Sedapnyeee....

Gambar ni bukan amik dlm studio, tapi kat umah jer. Nak tau kul bapa waktu tu, lbh kurang 2pagi kot. Mlm tu ada majlis berinai, then disambung pulak dgn acara tukar2 baju (persalinan) Jenuh juga nak menyiapkan 8 persalinan termasuklah gaun org puteh ni.

p/s: Kenangan perkahwinan sgt indah kalau dikenang. Semoga perjalan perkahwinan kami seindah keraian majlis perkahwinan kami, selamanya.....


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

3 comments:

cik eja^_^ said...

semoga perkahwinan bahagia hingga akhir hayat :)

nur_hai said...

semoga ikatan yg disimpulkan terjalin erat sehingga ke akhit hayat....

Norazlina Ismail said...

Hye Eja & Nur Hai, thankQ for both of u sbb doakan kami.

Utk Eja, awk tu bila lagi?
Utk Nur Hai, akk doakan perkahwinan awk juga akan kekal selamanya.

Amin....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget