19 November, 2010

JERAWAT!!!!!!!!!!!!!!!!

Adusssss....kenapalah ada banyak jerawat nie!!!!??? Ada pulak 2 ketul yg besor kat pipi dan dagu. Ni mesti sebab byk sangat makan udang, ketam, borak malam sampai pagi dah tue tak cuci muka. Almaklumlah baru habis raya, kumpul ramai2, banyak sgt citer. Huh!!! padan dengan muka aku!

Skang baru nak gelabah cari penawar. Kang picit berbekas pulak, apa petua yang mudah dan cepat erk...? Skodeng kat Google lah. Dengan gigihnya aku mencari info dan petua yang paling mudah sekali, dan inilah hasilnya. Harap2 berjaya, tapi nak buat yg mana dulu agak-agaknya...

PETUA HILANGKAN JERAWAT
  • Bancuh sesudu susu tepung dengan sedikit air. Tepek pada keseluruhan muka setiap malam. Setelah kering, bilas dengan air suam. Amalkan setiap hari
  • Didihkan sebungkus daun teh (masih hijau), kemudian lekatkan ke jerawat.
  • Bersihkan muka. Kemudian cuci dengan air kelapa tua. Biarkan ia kering sendiri. Bilas dengan air bersih. Amalkan 3 kali seminggu
  • Sejukkan sedikit kanji nasi. Sapukan pada jerawat dan biarkan ia kering di muka. Cuci dengan air suam. Amalkan setiap hari sehingga jerawat berkurangan.
  • Basuh muka dengan air basuhan beras. Setelah kering cuci dengan air bersih. Amalkan selalu.
  • Ambil sedikit asam jawa dan beberapa inci kunyit hidup . Tumbuk kunyit itu dan campurkan dengan asam jawa dan sedikit air . Setelah campuran itu sebati, sapu ratakan ke seluruh muka anda . Biarkan kira-kira 20 minit . Kemudian ketika anda mandi , basuhlah dengan bersih . Jika selalu diamalkan , muka anda akan sukar ditumbuhi jerawat dan kulit menjadi lebih halus
Mana agak-agaknya yg mejuarab erkkk? Ni jer yg nampaknya mudah dan senang.
Lat talilat laili tamplong...................


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

1 comments:

Baumanyusk said...

The look is quite amazing and certainly grabs any home visitors attention but are they really practical? Cereal Bowls, Snack Cup Set, ThatsA Bowl, Wonderlier Bowl Set Other: Sandwich Keeper, Canister Set, Mini Baking Set, Access Mates Contact Website: www.tupperware.com. Total time: 15 PT900S Prep time: 15.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget