20 November, 2011

Ujian Personaliti Diri...anda dah cuba?

Penyarah Human Resource saya suruh kami ambil ujian Personaliti Diri baru2 nie. Diak kata setiap manusia wajib ambil untuk tahu personaliti sebenar diri. Bila saya search2 kat google, saya jumpa yg ini dan try. Ada beberapa test yg ditawarkan, antaranya....

Ujian Personaliti : Keirsey Temperament Sorter

35 Soalan
Ujian ini diubahsuai daripada Keirsey Temperament sorter oleh June E. Millet (310) 277-7518, seorang ahli psikologi. Skor daripada ujian ini akan menentukan jenis personaliti anda mengikut MBTI. Ujian MBTI hanya boleh ditadbirkan oleh ahli psikologi yang bertauliah sahaja. Walau bagaimanapun, sudah pastinya ujian ini dapat membantu anda mengenali anda dengan lebih mendalam lagi.
And this are my result.....
 Maknanya, saya ni orangnya adalah seperti..... 
  1. Seorang pemimpin dan seorang pengikut yang memberi inspirasi
  2. Boleh dipercayai di tempat kerja, InsyaAllah.... 
  3. Memberi arahan mengikut kemampuan...hurmmm... 
  4. Seseorang yang lembut yang menjaga hati insan lain.  
  5. Sukakan kekemasan dan mahukan persekitaran yang tenang.  
  6. Intelek dan idealistik.
Setiap soalan & jawapan mereka dah kaji kebenarannya. Harap2 apa yg ditafsirkan untuk saya benar2 ada dalam diri saya.


Memandangkan saya masih belajar lagi, so saya ambil juga ujian ini;


Indeks Gaya Pembelajaran Soloman & Felder: 

Dimensi Active-Reflective





:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...