02 November, 2013

BUNDLE

Assalammualaikum wbt...

Siapa kat sini pakai barang bundle? Ni nak cerita perihal barang bundle...apa tu bundle? BARANG TERPAKAI

Barangan bundle...barang yang boleh dipakai lagi
Sekarang bersepah peniaga cari rezeki guna cara ni
Kumpul barangan terpakai baiki
Bersihkan biar nampak wangi
Ehhh...masih baik lagi
Kenapa nak buang atau bakar.. rugi

Tak perlu nak rasa geli
Takpe bagi yang tak sudi
Tapi pasti ada ramai yang nak beli
Pentingkan jenama dan kualiti
Tapi tak mampu nak miliki
Haaa....meh datang bundle cari gali
Mesti ada yang bekenan dihati
Jauh lebih murah dan berkualiti
Bawa balik rumah cuci
Mesti lepas tu wangi
Esok pakai sorang pown takkan perasan sebab ia benda ori
So, bagitau jer barang dah lusuh sebab dah lama beli.

Dari mana datangnya idea gila ni
Memang genius siapa yang buat ni
Yang pasti bukan untung dicari
Tapi....tersemat sesuatu dalam hati
Meh saya bagatau kat sini
Bagi yang masih ada rasa geli...

Tak semua orang mampu masuk pasaraya
Tak semua orang mampu ganti baju hari-hari
Tak semua orang mampu beli barang berjenama
Tak semua orang mampu ikut peredaran masa.

Di sekolah, cikgu minta beli kasut hitam. Tapi ibu bapa tak mampu beli sebab nak beli kasut putih untuk pakai hari-haripun kumpul duit dalam tabung. Tapi...kalau anak-anak sudah diajar pakai apa yang ada, bawa ke bundle pasti senyum simpul. Ada banyak saiz jenama berkualiti baik-baik lagi. Silap haribulan tokey kedai bagi saja kasut bila ibu gatal mulut bagitau dengan sayu pada anak, "pakai yang ni jer yea...mak tak mampu beli yang baru tengah-tengah bulan ni". Tokey tanya kenapa.... "owhh kat sekolah ada penyampaian hadiah, tapi kena pakai seragam kasut warna hitam"...nahhhh tengok, bukan cari untung.

Sewaktu hari convocation semakin hampir, kawan-kawan semua sebok tempah baju kot untuk nampak segak naik pentas penuh bergaya. Tapi bagi yang lahir dalam keluarga yang hanya pentingkan pelajaran untuk mencorak masa depan, walaupun tak endah dengan lagak kawan sekuliah, pasti jauh disudut hati nak juga nampak segak bergaya naik pentas bagaikan dewata. Haaa...jom lah kita ke bundle cari kot murah-murah. Lepaklah sampai pagi sejak dari dinihari sebab kebanyakan bundle takkan tutup bukak hari-hari. Pilihlah yang bekenan dihati, ukur pinggang bahu dada biar segak nampak tampa cela. Takkan ada yang tahu itu barang bundle punya, esok...bagi tau jer ini turun temurun atok nenek sejak zaman kolonial. Pasti mereka terlopong tanpa kata.

Jangan hina barang bundle...saya juga memilikinya.

Yuk cuci mata...











Bukan untung yang dicari...

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

18 comments:

Daddy Ziyyad said...

Setuju.
Saya sendiri, ada beli baju bundle! hahaha...

Bundle bukan setakat sebab ianya murah..Bundle juga beri kita lebih option utk design baju yg pelik pelik...baju2 yg di import dari US..dari UK...design pelik2 dan lawa2 mmg menarik perhatian...Satu lagi, bagi yg saiz badan XXXXL,ke bundle pun pilihan mereka...sebab saiz body mat saleh besar besar :)..nak cari baju saiz mereka dlm market malaysia mmg payah

Huny eda said...

jemput join ga saya http://hunyieda.blogspot.com/2013/11/giveaway-nov-bersama-hunyeda.html

memmetlenggeng said...

Baju akak jarang beli bundle, tp kalau cadar atau langsir, memang biasa...

Cik Nur™ said...

Nur sendiri pun pernah beli barang bundle.. :)

Rosmiza Ali said...

Tak pernah beli barang bundle.. Rasanya baju pun dah bertahun tak berganti nih.. Huhu..
ZON PERMAISURI CHOMEL

BM said...

Satu pilihan untuk menikmati baju berjenama/original pd harga yg berpatutan. Koleksinya pula sudah tentu eksklusif. Tapi kena bijak memilih...maklumlah, brg terpakai

Solehah Shamsuddin said...

Tadi solehah tgk satu rancangan dlm TV Alhijrah. Lupa lak tajuknya. Dlm rancangan tu, dy tunjuk 3 org sahabat kumpul koleksi bundle jenama Nike. Semuanya limited edition. Dyorg gtau, klu hobi mengumpul cmni leh wt pelaburan utk masa hadapan. Maklumlah org luar negara tawar harga yg lagi mahal semata2 nak dapat koleksi dyorg tu.

Deqla Manjew said...

x kesah la bundle pun kan.. deqla sendiri penah jer beli bundle.. bkn jenis yg pentingkan sgt jenama atau nak brg2 baru jer kak.. lain la kalo duit bekepuk ye tak.. huhu..

Cik Aini said...

selagi barang tu elok..x de terjejas x salah pun kita beli barang bundle ni..boleh jimat kan wang :)

Che Rosliza Che Mat said...

Cik hubby kita suka baju bundle hihihi seluar jeans pun kadang2 beli kat bundle..

Chic Na said...

barang bundle pun ada kualiti tersendiri kan..

N.Aima K said...

wah ni bundle kat mana ni? cntknya tempat mst harga dah UP huhu

Masha Meisters said...

alaa...kita bukan anak org senang...carik makan pun hari2 keluar....ape ada pakai ajo lah....hhuhu

MATTXtwo said...

Kat Kuching mana nk cari?

Anonymous said...

kt mana bundle ni..please bgtau..

AH FAT said...

Nak bundle murah dtg dekat kg.br setiap sabtu & ahad start 6.30pg-11.00pg

Shahida Rahaman said...

Dkt mna bundle ni...bgtau plss...tgh cri boots bundle..

Shahida Rahaman said...

Dkt mna bundle ni...bgtau plss...tgh cri boots bundle..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget