12 June, 2011

DENGAN IZIN ALLAH, MEREKA DISATUKAN

Hari ni aku menghadiri majlis persandingan 2 org sahabat. 2 orang kerana kedua-dua mempelai adalah rakan persekolahan. Setelah 14 tahun mengakhiri zaman persekolahan, akhirnya mereka bersatu jua.

Kisah percintaan mereka telah bermula sejak dari tingkatan 3 lagi. Tapi masa tue.....tak adalah bercintan cintun sgt. Ala2 cinta munyeet jewr, sbb kami sgt tekun mentelaah pelajaran kerana kami selalu berada dalam kelas terbaik dalam sekolah. Maka untuk mengekalkan pencampaian yg terbaik, kami terpaksa mengetepikan hal2 lain yg tidak ada sangkut paut dgn pelajaran dan perkara2 yg boleh menurunkan prestasi pembelajaran kami. Dan kami semua tahu, selepas taman persekolahn dan kami masing2 melanjutkan pelajaranke Universiti dlm bidang masing2, mereka masih terus bercinta. Tapi, yang kami bimbangi kenapa mereka hanya bercinta.

Alhamdulillah, cinta yg mereka semai bersatu jua. Mereka bertunang dan terus bernikah pada bulan Mac yg lalu. majlis di pihak perempuan (di rumah Suheyni) adalah minggu lepas. Tapi, ampun dan maaf dipinta kerana tak dapat menghadiri majlis di pihak sana. Tapi hari ini...seawal 1.30 lagi aku dah bertandang di rumah Emy sampailah pukul 4ptg. Kerana kawan ku sanggup menunggu......
Inilah Pengantin saya... Suheynizalila & Helmee, mereka sangat sepadan.



Mungkin sepanjang mereka menjalinkan hubungan, pasti ada ranjau dan duri yang ditempuhi. Tapi, bagi kami kawan2 rapat selalu mendoakan kebahagian mereka. Maka berkat doa kami itu, maka kini mereka disatukan. Alhamdulillah......semoga YaRabb merahmati mereka berdua.

Jodoh dan pertemuan itu adalah takdir. Jodoh mereka telah ditentukan, seterusnya kami sebagai rakan2 seperjuanagn akan terus mendoakan agar jodoh mereka berkekalan hingga ke Syurga.

Selamat Pengantin Baru....
Amin......

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

9 comments:

Alynna said...

bestnya tgk org kawen..
hehe...

Norhayati Md Shahid said...

sweet love..

Yan said...

kira dia dulu setahun dari akak. aka mula kawan dgn hubby masa kami in form 4..ALHAMDULLILAH sampai sekarang.

Cinta Misteri said...

Alynna; masa awk akan sampai nanti, kecapilah bahagia selepas berumah tangga

Cinta Misteri said...

Yati; Yerlahhhkan...lama btul tunggu diorg nie, kita dah beranak pinak. Tapi Alhamdulillah, bersemi jugak cinta diorg nie

Cinta Misteri said...

Kak Yan; Owhhh...cinta mudamudi jugak yeaa. Saya ni masa sekolah dulu tak bercinta, tak popular org tak nampak.

Fiza said...

Terkezut sangat...sajer2 tgk blog...tiba2 jumpa blog ni...majlis kahwin kwn baik masa kt 'U' dulu...terubat rindu sbb xdpt g majlis suheny...Doakan semoga pasangan pengantin baru ahagia Hingga Hujung Nyawa...:)

Cinta Misteri said...

Fiza,
owh Suheny ni kawan uni awk. hurmmm...sweet kan. Itulah, kalau dah jodoh tak kemana

Fiza said...

Yup...kwn 'U' dulu..mmg sweet...tq wish birthday danish..anak teruna yang sangat funny...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget