23 July, 2011

CCTV Allah

Jaga tingkah mu kerana kita sentiasa diperhatikan Allah s.w.t. CCTV Allah berada di mana-mana sahaja dan kita tidak dapat lari atau bersembunyi dariNya. Rasakanlah Allah dihatimu, yakinilah Allah bersamamu, kita pasti akan sentiasa tersenyum dan tenang sambil berjalan mengharungi pohon-pohon berduri yang menjalar dikaki.


Jangan pernah persoalkan mengapa kita diuji, kerana selayaknya sudah menjadi taraf kita bergelar hamba yang sewajarnya diuji. Jangan takut dengan ujian Allah kerana Allah Maha Mengetahui. Dia hanya akan menguji hambanya mengikut kemampuan dan bukannya untuk menyeksa atau menganiaya tetapi sebagai tanda kasih dan sebagai pengajaran serta pengalaman. Kerana adanya CCTV Allah, kita tidak perlu risau mengharungi segala onak duri kerana Allah pasti akan membantu umatnya yang berada dalam kesulitan. Mintalah....dan berdoalah...pasti Dia mendengar dan megetahui apa yang berlaku.

Ingatlah!!! CCTV Allah berada di mana-mana dan sentiasa mengiringi kita. Dan bagi Allah jualah hak milik segalanya yang berada di langit dan yang terbentang di bumi. Dan kepada Allah jualah dikembalikan segala urusan. (3:109)

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

2 comments:

Diana @ bilakukatacinta said...

slm kenal niena...hmm..cctv allah...menarik entri ni

Cinta Misteri said...

Hye Diana, salam ukhwah.
CCTV Allah sentiasa memerhatikan kita. Sebagai peringatan utk kita & saya khasnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom kongsikan