25 January, 2012

Family Vacation ~ TIOMAN ~ Marvellous!

Part II ~ Hari ke-2

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Awal pagi lagi dah bangun nak mandi air laut. Sejuk??? Ehhh taklah, air laut waktu pagi hangat. Takkan menggigil punya. Yang paling penting...mandi pagi nie elak kulit sunburn. Hehehehehe......




Bila masing-masing dah puas mandi, perut dah mula rasa lapar. Nasib baik ada hujan renyai turun, kalau tak mesti budak-budak ni tak nak naik.

Pagi tu kami mencari sarapan. Tapi disebabkan dah pukul 10, banyak gerai yang dah kehabisan makanan. Nasib baik ada Abg Wan@Pak Su, dia recommendkan satu gerai kecil, mula-mula kami ragu2, ehh ada makanan apa kat sini? Tapi....ok jerlah daripada takda langsung. 

Roti canai dah tinggal 9 keping, mee goreng ada satu tray lagi, nasi lemak ada banyak lagi. Hurmmm OK jerlah, bagus juga makan kat situ. Kitorang masuk 18 orang terus penuh. Apalagi, masing2 buat macam gerai sendiri lah.


Sempat lagi tue pinjam motor orang kampung, balik resort kejap ambil barang. Nasib baik orang kampung Tekek ni peramah belaka. Kunci motor selamba jewr letak kat moto. Saya pun taktau naik motor sapa, pakcik kat situ kata pakai jer mana-mana motor yang ada kunci.

Lepas bersarapan, Abg Budin suruh kitorg gi Taman Laut dulu. Semalam kami ikut jalan laut, pagi ni kitorg akan melalui jalan darat. Bagi makan ikan dan masuk ke dalam dewan pameran. SyokK jugak, kat sini jugak kami diturunkan untuk ke Restoran Nazri semalam.

 Inilah laluan trek ke Nazri Place I yang kitorang lalu semalam. Giler tak seram lalu malam2 kat sini, seb baik ada samar2 lampu yang di pasang setiap sepuluh langkah ke hadapan.

Hahahha....dah macam kat dalam Aquaria. Guess macam mana kitorg leh tangkap gambo macam nie?




Perghhhhh....kat sini pown korg buat macam rumah sendiri? 








Bersambung di Part III....kita naik bukit plak gi Waterfall Gunung Kajang......

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget