06 October, 2013

JDT : Jati Diri Terpuji

Masing-masing masih demam enam satu lagi, baik TRW mahupun JDT. Iya betul... JDT dah kalah itu pasti, tapi ingat... nasib TRW belum tentu lagi. Rancangan Allah baik sekali dan kami tidak pernah menyesali.

Wahai penyokong TRW, berhentilah mengutuk mengeji mencaci. Apa yang kalian dapat, kerana sejak awal musim lagi kalian cukup benci dengan JDT? Apa sebenarnya salah kami? Budi bahasa budaya kita, rata-rata ada agama, tapi ayat tak pernah nak jaga.

Wahai penyokong JDT, bersabarlah... tetapkan jati diri. Jangan dibalas kata-kata mereka, kerana kita tiada kuasa. Kalau masih berbalas-balas juga, kita akan sama seperti mereka. Diamkan saja, tahun depan kita bangkit lagi dengan semangat baru yang lebih jitu.

Terima kasih TMJ kami kerana membawa arena bola sepak Malaysia ke mata dunia melalui experimentasi JDT. Mereka sudah nampak kita, tempiasnya kami rasa, di mana-mana saja mereka pasti memperkatakan curva kita. Kami sungguh pecaya TMJ akan memberikan sesuatu yang terbaik di musim depan nanti.

Untuk penyokong-penyokong tegar JDT berdiri bersama skuad BOS sejati, terima kasih segalanya. Sokongan yang diberi membakar semangat segenap jiwa anak jati JDT. Dari bayi kecil hingga veteren pencen, tak malu menggayakan jersi JDT tak kira mana mereka pergi. Lihatlah, di mana saja, walaupun kalah enam satu, tak pernah malu, bergaya penuh megah tak perlu goyah. Untuk semua warga, tetaplah menyokong negeri sendiri, tanah tumpah Johor Darul Tazim. Tapi......malang sekali bila anak jati turut sama-sama mengutuk mengeji. Bila menang bersorak tempiak, bila kalah mulalah berpaling tadah.

■■ Pengulas sukan yang membesar di Laken, sila jangan lebih sudu dari kuah ■■


Seterusnya....

Harapan kami.....agar pemain-pemain baru yang bakal dipilih memenuhkan skuad JDT musim depan nanti, bermainlah dengan sepenuh hati. Jangan goyah kerana penyokong JDT tetap memberi sokongan tanpa henti, walau kalah kami tetap menyanyi memberi semangat baru agar dapat bangkit kembali.

Harapan kami......agar pemilihan pemain yang baru nanti lebih banyak anak jati, yang bermain untuk negeri sendiri kerana semangat anak jati lain sekali. Sanggup bermati-matian kerana di dalam hati tertanam sifat jati diri.

Mohon kembali...
♥ Irfan Fazail - Harimau Muda ♥
♡ Fazli Sas - Harimau Muda ♡
♥ Norazlan Bakar - Selangor ♥
♡ Fandi Osman - Harimau Muda ♡
♥ Rizal Zamri Yahya - ATM ♥
♡ Idris Karim - Negeri Sembilan ♡

《Kami terguris》









《KAMI PASTI BANGKIT》

Al-Fatehah untuk Arwah Adam Farish b. Muhamad Al-Hafiz....

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

25 comments:

Miss Her-Her said...

Saya tetap akan sokong JDT . -anak jati Johor -

http://missherher.blogspot.com/

Rosmiza Ali said...

Semangat gak CIM ngan bola ye.. Mieza tak layan bola.. Jadi tak amik port sangat.. Hehe..
ZON PERMAISURI CHOMEL

Cik Nur™ said...

Terbaiklah Kak Niena..!
semangat kesukanan tuu...
:)

nik ros said...

bab kutuk2 tu dah biasa dah kat mesia ni.lagi2 kalau bab bola. .peminat tak matang jea yang duk kutuk2 pasukan lain. so harap kita tak tergolong dalam yg tak matang tu.

masing2 mesti nak menangkan pasukan masing2. cuma kena la kita terima.kalah menang adat permainan.

Liza Ismail said...

Semangat penyokong tak pernah padam... walau dengan ketiadaan Al hafiz, sepatutnya semua pemain harus memberi semangat yg sama seperti adanya Al-Hafiz. Memang musim ini bukan milik kita, tapi tidak seharusnya juga diakhiri dengan begitu...sebenarnya malas nk comment... apa2 pon tahniah buat semua...buat Safee,, Aidil,, Mat Yo,, kami nmpk kesungguhan kamu.. untuk BOS dan JOHOREAN... Teruskan menyokong, Misi baru bermula... Mereka mengata,, membenci,, mencemuh kita kerana mereka cemburu. Mereka tak ada apa yang kita Ada... kita menjadi ikutan fans lain Sebb kita idola mereka.... lagu2 BOS menjadi ikutan dan ditiru oleh fans lain sebb BOS DAN JOHOREAN TERBAIK...!!!

Liza Ismail said...

Semangat penyokong tak pernah padam... walau dengan ketiadaan Al hafiz, sepatutnya semua pemain harus memberi semangat yg sama seperti adanya Al-Hafiz. Memang musim ini bukan milik kita, tapi tidak seharusnya juga diakhiri dengan begitu...sebenarnya malas nk comment... apa2 pon tahniah buat semua...buat Safee,, Aidil,, Mat Yo,, kami nmpk kesungguhan kamu.. untuk BOS dan JOHOREAN... Teruskan menyokong, Misi baru bermula... Mereka mengata,, membenci,, mencemuh kita kerana mereka cemburu. Mereka tak ada apa yang kita Ada... kita menjadi ikutan fans lain Sebb kita idola mereka.... lagu2 BOS menjadi ikutan dan ditiru oleh fans lain sebb BOS DAN JOHOREAN TERBAIK...!!!

Liza Ismail said...

Semangat penyokong tak pernah padam... walau dengan ketiadaan Al hafiz, sepatutnya semua pemain harus memberi semangat yg sama seperti adanya Al-Hafiz. Memang musim ini bukan milik kita, tapi tidak seharusnya juga diakhiri dengan begitu...sebenarnya malas nk comment... apa2 pon tahniah buat semua...buat Safee,, Aidil,, Mat Yo,, kami nmpk kesungguhan kamu.. untuk BOS dan JOHOREAN... Teruskan menyokong, Misi baru bermula... Mereka mengata,, membenci,, mencemuh kita kerana mereka cemburu. Mereka tak ada apa yang kita Ada... kita menjadi ikutan fans lain Sebb kita idola mereka.... lagu2 BOS menjadi ikutan dan ditiru oleh fans lain sebb BOS DAN JOHOREAN TERBAIK...!!!

Liza Ismail said...

Semangat penyokong tak pernah padam... walau dengan ketiadaan Al hafiz, sepatutnya semua pemain harus memberi semangat yg sama seperti adanya Al-Hafiz. Memang musim ini bukan milik kita, tapi tidak seharusnya juga diakhiri dengan begitu...sebenarnya malas nk comment... apa2 pon tahniah buat semua...buat Safee,, Aidil,, Mat Yo,, kami nmpk kesungguhan kamu.. untuk BOS dan JOHOREAN... Teruskan menyokong, Misi baru bermula... Mereka mengata,, membenci,, mencemuh kita kerana mereka cemburu. Mereka tak ada apa yang kita Ada... kita menjadi ikutan fans lain Sebb kita idola mereka.... lagu2 BOS menjadi ikutan dan ditiru oleh fans lain sebb BOS DAN JOHOREAN TERBAIK...!!!

Liza Ismail said...

Semangat penyokong tak pernah padam... walau dengan ketiadaan Al hafiz, sepatutnya semua pemain harus memberi semangat yg sama seperti adanya Al-Hafiz. Memang musim ini bukan milik kita, tapi tidak seharusnya juga diakhiri dengan begitu...sebenarnya malas nk comment... apa2 pon tahniah buat semua...buat Safee,, Aidil,, Mat Yo,, kami nmpk kesungguhan kamu.. untuk BOS dan JOHOREAN... Teruskan menyokong, Misi baru bermula... Mereka mengata,, membenci,, mencemuh kita kerana mereka cemburu. Mereka tak ada apa yang kita Ada... kita menjadi ikutan fans lain Sebb kita idola mereka.... lagu2 BOS menjadi ikutan dan ditiru oleh fans lain sebb BOS DAN JOHOREAN TERBAIK...!!!

Liza Ismail said...

Semangat penyokong tak pernah padam... walau dengan ketiadaan Al hafiz, sepatutnya semua pemain harus memberi semangat yg sama seperti adanya Al-Hafiz. Memang musim ini bukan milik kita, tapi tidak seharusnya juga diakhiri dengan begitu...sebenarnya malas nk comment... apa2 pon tahniah buat semua...buat Safee,, Aidil,, Mat Yo,, kami nmpk kesungguhan kamu.. untuk BOS dan JOHOREAN... Teruskan menyokong, Misi baru bermula... Mereka mengata,, membenci,, mencemuh kita kerana mereka cemburu. Mereka tak ada apa yang kita Ada... kita menjadi ikutan fans lain Sebb kita idola mereka.... lagu2 BOS menjadi ikutan dan ditiru oleh fans lain sebb BOS DAN JOHOREAN TERBAIK...!!!

Deqla Manjew said...

hihi.. deqla x sokong mana2 pun kak.. sbb bkn minat bola pun.. tp deqla x suka Matyo dlm JDT tu. hakhak..

Deqla Manjew said...

yg pasti deqla tetap kan sokong malaysia.. harimau malaya! yeahhh..!! ;)

Masha Meisters said...

JDT tetap dihati.....
yang kalah dan menang adat bertanding.....tapi,memg jelas nampak kesungguhan Aidil selaku kapten dari awal sampai ke akhir perlawanan...tabik kat kapten Aidil!

takziah buat al-hafiz sekeluarga...

semoga JDT terus membara bersama kebangkitan baru :-) peace!

LYAfrina said...

adat bertanding la tu..ada menang..ada kalah....

huhu..lya x sokong mana2 pon..sbb mmg lya tak layan bola//

LiTtLe^m3 said...

Bangga BOS nyanyi terima kasih pd penyokong kelantan. Sungguh tinggi budi pekerti org johor. Itulah yg Sultan kita tunjukkan selama ni :)

dya bunga said...

Suka tgk semangat kak niena..

Yana Libra said...

bersemangat akak :) saya tak tengok sangat bola..tp, moga JDT bangkit semula~ :)

kayyana said...

saya sokong JDT kak.. cayalah.. kak, nak copy paste entry akak ni bleh???

kayyana said...

kak, saya copy paste entry akak ni dlm blog saya ye..

http://kayyana85.blogspot.com

Mrs Velentine said...

Kak walaupun Mv tak sokong JDT...tapi MV tak sampai tahap mengkritik....tapi sedih bila ada yg tersalah faham dengan status MV di facebook....bukan niat nak mencerca JDT kalah 6-1...huhu,,,harap kak niena tak terasa...sebab kawan MV tue siap tarik muka tau..huhu

are_lin@yu said...

bola itu bulat..apa2 blh jd kan..yg pnting kita bersatu xkshlah psukan mana pn kan kak..

lelamaisara said...

adat perlawanan ade kalah dan menag kan...tapi JDT tetap di hati ku...semoga ade sinar baru untuk JDT...:)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

penyokong ni mmg mcm2 ragam kan kak

Cik Aini said...

semangat kesukanan :)

Anonymous said...

Pigi daaa....cermin diri,mmg padan dpt layan com gitu..pergi kelantan carik gado,pi pahang pn nak gado..kalu nk lyn kelas pertama,Jgn carik gado..tunjok lagak..bila dah kene provok mula melatah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget