15 December, 2011

2012 dan Planet NIBIRU


Beberapa hari lagi kita akan menyambut tahun baru iaitu Tahun 2012. Mesti ada antara kita sudah memiliki kelendar baru ini, jom lihat2 sekejap beberapa tarikh penting.

Perhatikan pada tarikh 20 Julai 2012, ia bersamaan dengan 1 Ramadhan. Maka bila dihitung 15 hari dari tarikh tersebut iaitu akan jatuh pada 3 Ogos 2012. Maka jelas sekali 15 ramadhan akan jatuh pada hari Jumaat.

Tiba-tiba teringat saya dengan Hadis Nabi mengenai kejadian huru-hara besar yang akan terjadi pada tengah malam pertengahan bulan Ramadhan di mana bumi ini akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur dengan teriakan satu suara yang amat dasyat akan kita dengar keluar dari langit, Kejadian ini bukannya kiamat, tetapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3, yang tinggal cuma 1/3 sahaja daripada kita. Tapi pihak NASA, Amerika pula telah mewarwarkan bahawa kejadian tersebut adalah disebabkan oleh Planet NIBIRU yang akan menghentam bumi pada 21 Desember 2012. Wallahualam…..



Persoalannya, jika ini benar-benar akan terjadi, adakah kita dan orang-orang disekeliling kita akan tergolong dalam 1/3 itu? Hanya ALLAH s.w.t. sahaja yang Maha Mengetahui. Cuba kita tengok Hadis Nabi di bawah ini dan kenyataan mengenai Kalendar Islam 2012, Nu’aim bin Hammad telah meriwayatkan dengan sanadnya, bahwa Rasulullah saw. bersabda:

Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal…".

Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?"

Beliau menjawab:

"Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum’at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jum’at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum’at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: "Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", karena barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget