17 December, 2011

TOMATO ... kisah persahabatan yang mencari ke redha'an Allah

Bangga saya bila ada anak-anak muda boleh berkarya dengan baik.
Baru-baru ni adik saya yang belajar di China ada mempromosikan filem pendek yang di buat oleh rakan-rakan rumahnya. Mula-mula dengar tajuk, macam hurmmmmm....tak da macam nak tengok. Tapi bila hubby saya kata filem pendek tue bagus, saya pun jengah-jengah lah You Tube kejap.

Jom tengok....apa komen anda?


Antara kandungan ayat dalam filem pendek ini adalah;

133. Dan berbaris untuk berperang pada jalan (yang membawa kepada) keampunan dari Tuhan kamu, dan untuk syurga yang luasnya seluas langit dan bumi, yang disediakan untuk Al-Muttaqun (orang yang alim - lihat V.2: 2).

134. Orang-orang yang membelanjakan [pada jalan Allah - amal kebajikan, sedekah, dan lain-lain] dalam kemakmuran dan dalam kesukaran, yang menindas kemarahan, dan yang lelaki pengampunan; sesungguhnya, sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang Al-Muhsinun (orang-orang yang baik).

135. Dan orang-orang-orang yang, apabila mereka telah melakukan Fahishah atau menganiaya diri mereka dengan kejahatan, mengingati Allah dan meminta ampun dosa-dosa mereka; dan tiada seorang pun boleh mengampuni dosa-dosa melainkan Allah - Dan tidak berterusan dalam apa (yang salah) yang mereka telah lakukan, sedang mereka mengetahui

136. Untuk itu, balasannya ialah keampunan dari Tuhan mereka, dan Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai (Syurga), di mana mereka kekal selama-lamanya. Sebaik-baik pahala bagi orang-orang (yang beramal soleh mengikut Perintah-perintah Allah) ini.
 

MasyaAllah.... semoga kita sentiasa ikhlas dalam menjalinkan persahabatan.  
:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

3 comments:

RIZZNA said...

bukan ramai lelaki yang boleh menzahirkan perasaan sayang kepada lelaki lain macam ni tanpa menjadi gay....terbaekkK

Fur Bites Pet Shop said...

nice video..=)

http://www.jomkongsistory.com/

RIZZNA said...

TQ CKK, sy nak pi jengah blog awk plak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...