27 April, 2013

Memandu Dalam Hujan

Apa yang anda takuti?

Mesti ada yang kata tempat tinggi, ular, darah. Bila tanya anak saya yang sulung tu, dia kata dia takut petir, bila tanya anak saya yang kecil tu.....dia takut api dengan pisau. Antara api dengan pisau, dia paling takut pisau sebab katanya pisau sangatlaaaaa bahaya. Tapi.......bila tanya en.hubby saya, dia takut bila saya memandu sebab katanya hatinya tak tenteram bila saya keluar memandu. Sebabnya, saya memandu laju. Kalau di highway, saya boleh memandu mencecah 180km/h. Kalau drive biasa-biasa tu, saya sendiri rasa 140km/h tu taklah laju sangat sebab bila saya bawa 110km/h dah macam jalan-jalan ambil angin saja.

Soalannya sekarang, apa yang saya takuti?

Saya paling takut memandu diwaktu hujan. Macam-macam boleh jadi, dan bila nak tengok saya menjadi pemandu paling berhemat di Malaysia, lihatlah saya ketika saya memandu dikala hujan, hujan yang sangat lebat.

Soalan seterusnya....apa yang anda takuti selain Allah s.w.t yang Maha Kuasa? Semua takutkan Allah dan menurut perintahnya, jadi soalannya, apakah ciptaan Allah yang paling anda takuti?

*saya tak takut tempat tinggi, saya tak takut ular, saya tak takut darah... Anda?



:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

11 comments:

Tihara said...

jangan drive laju2..takut tak sempat nak control kalau ada pape kat depan..
ehehe

Tinta Lana said...

Salam.

Urm..menarik topik ni,hehe.

Dalam banyak2 ciptaan Allah, lana nak kata takut tak juga, cuma risau.

Risau dengan ciptaanNYA yang bernama manusia.

Memang risau kalau tersilap pilih kawan. Kita ingtkan tu kawan, rupa2nya tu lawan,huhu

Cik Nur™ said...

kita sama...abah paling risau kalau Nur memandu dan menunggang...tiap kali nak keluar kerja, abah dan mak mesti pesan, jgn bawak macam ribut...

Nur takut apa ye..nur tak pasti kak...blur kejap fikir...hihihi

mgkin takut ular kot..dan nur takut dgn org mesin rumput jugak.. -_-"

Chic Na said...

kalau hujan je boleh tahan lagi tp kalau hujan sekali kilat & petir mmg takut nak memandu.

cikna takut ulat sayur/buah. sbb tu yg selalu jumpa bila buat kerja dapur. -_-

Dayana Bahar said...

lamanya tak jenguk sini..

Terima kasih.. Dieyna rasa Dieyna terima surah Yasin.. selidik selidik .. niena yang bagi ye.. Terima kasih sangat2...

Rosmiza Ali said...

Ciptaan Allah yang Mieza takut banyak.. Tempat tinggi, ular & segala jenis reptilia & amfibia, mentadak, petir, kilat, gelap. Banyak lagi kot.. Penakut sangat... Huwaaa!

Rosmiza Ali said...

Klik2 Yadah! ^_~

ANIM said...

dulu kak memang takut pelbagai..
dah berusia ni,kubur pun kata amri, bukan nak sombong..tapi takut pada alam barzakh, alam akhiray mengatasi segala2nya...

p/s cantik wajah baru CM

Deqla Manjew said...

isshhhh.... akak tak takot smua tu??? siyes tau deqla takot smua yg akak sebut tu.. deqla mmg gayat tmpt tinggi!! deqla geli dgn ular!! dan deqla seriau bila tgk darahhh!! arghhh...

Mrs Velentine said...

MV takut ular..dan sama mcm akak..bab memandu time hujan..MV mmg akan jadi slow

9n0L4 said...

takut dgn mase depan kak. huhu. entah sempat ke tidak, nak buat sume impian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget