03 April, 2013

Perhatian!! Jangan Main Calit-Calit

Parlimen sudah dibubarkan siang tadi. Pilihan raya akan diadakan pada bila-bila masa saja dan dijangkakan pada bulan Mei 2013.

Perhatian yeaaa makcik-makcik, pakcik-pakcik, adik kakak abang yang dah banyak kali mengundi mahupun baru nak mengundi tahun ini. Jangan main calit-calit kuku. Sekiranya di hari mengundi, kesan calitan dakwat masih belum hilang ataupun ada sedikit kesan calitan, ANDA TIDAK DIBENARKAN MENGUNDI ATAS APA ALASAN SEKALIPUN!

Kita tak tahu, suka-suka tu akan merubah segalanya. Manalah tahukan, ada orang yang tak dikenali datang rumah kononya orang SPR kononnya nak bagi tutorial bagaimana calitan dakwat dilakukan. JANGAN HULUR JARI ANDA!

Yang di pejabat tu, jangan gatal-gatal tangan nak main calit-calit. Lebih baik, elakkan menggunakan stamp chop atau sebarang cairan dakwat dalam beberapa bulan ni. Mesti ada antara anda yang selalu menuang dakwat ke stamping plate, jadi nak elakkan jari terkena dakwat, SILA GUNAKAN SARUNG TANGAN/GLOVE!

Ok, ini memang amaran. Undi anda sangat bermakna dan kerana satu undi itu akan merubah segalanya.

Jom kita nyanyi ramai-ramai....

Marilah mari.....pergi mengundi
Tunaikan kewajipan pada negara...


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

13 comments:

Yana Libra said...

tak fahamlah..kenapa nak kena warnakan jari? guna warna kekal ke?

Cinta Misteri said...

Yana.. jawapannya:
1. utk mengelakkn sorg individu mengundi lbh dari sekali
2. elakkn isu pengundi hantu

dakwat tu akan hilang dlm masa 2 minggu...

dya bunga said...

mmg kne warnakn jri lah ye. dya xpernah mengundi lgi.huhu

elyna mirsada said...

aduss..kena wrnakan jari?

Cik Nur™ said...

err..kena buat mcm ni ke nanti...?
hilang dalam masa 2minggu..?
Boleh bawa solat tak..?

Chic Na said...

lamanya dakwat tu kekal. tak sabar nak mengundi. :)

wan nurul hezrina abd halim said...

ooowh baru paham..kali nie kena warnakan jarilah yerk

N.Aima K said...

!fuh selamat mengundi dear

Deqla Manjew said...

dah mcm berinai la pulak...huhu....

Cik Aini said...

in shaa allah..
dia year tahun petama ai nk mngundi.hehe

9n0L4 said...

due minggu tu mahu tgu hilang. huhu. agk lame la jugak.

Mrs Velentine said...

dan lepas ni taulah siapa yang tak mengundi..hehe

TiranaAduka said...

salam cm
Erm kalau yg tak ada jari nak warna dimana? Erm..kita tgok la nanti..berapa ramai yg nak dtg mgundi di lain waktu.erm. Alamat kena beli minyak gas awal2 la ni. Buat nanti bersihkan jari dari warna tsbut.tak pun guna spirit cat rumah.bru la bersih jari tu.

P/s Terima kasih CM atas doa cm pd tirana aduka..sayang cm ketat ketat as a friend and as a muslim.tqsm dari tirana aduka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget