03 December, 2011

OMBAK RINDU...Filem Epik Cinta Terbaik 2011

Semalam saya pergi tonton Ombak Rindu dgn..... siapa lagi, mestilah luvly hubby. BERANI DIA NAK GI DGN ORG LAIN!!!! cheeeewahh tergarang plak.



Nak komen bolehhh? Kalau komen kena tibai tak ngan org lain tak? Adussss......tapi nak komen jugak, tak dulik!

Ombak Rindu yang asalnya merupakan sebuah novel terlaris Alaf 21, telah diadaptasikan ke lakun layar oleh Astro Shaw. Syabas untuk Fauziah Ashari kerana karangan yang terbaik dan tahniah jugak untuk Osman Ali kerana pengarahan yang hebat. Pengarahan memang sangat bagus dan penceritaan dalam filem sangat berkesan walaupun ada sedikit perubahan berbanding dengan novel.

Pemilihan pelakon TIPTOP, semuanya sesuai dengan watak. Lakonan AA memang besttt…. Romantic ganaz gituewww.. MK pown ok jugak. Sapa kata MK tak boleh bawa watak wanita melayu terakhir? LS memang tak boleh dipertikaikan lagi lah, watak panas baran dia yg kadang-kadang naik tue comel sangat-sangat. Then pelakon-pelakon tambahan pun semuanya bagus & sangat membantu. Cuma ada satu pelakon tambahan tak diundang. Taktaulah berapa pengarah bayar, perasan tak masa kat pantai yang, masa AA & MK berpeluk atasa batu, ada perempuan pakai baju merah & short pants lalu dekat tepi pantai. Hehehehe…lawak btul, camner leh tak perasan tue erk? Bukan rumah diorang tue private area ke? Takpa lah….anggaplah tu kawasan perlancungan, kebetulan ada plak pelancung jenjalan kat situ. Hehehehehe…

Tapi…..

Ada beberapa perkara yang saya tak puasa hati walaupun cerita tu sangat OK. Tapi, kalau cerita ok , jalan cerita menarik, pelakon bagus, tempat sesuai, skrip hebat…. jika adunan muzik takmenusuk kalbu maca mana nak feel????

So, dalam 5 bintang…..saya nak bagi 4.5 bintang aja disebabkan beberapa ‘tapi’ tadi. Kalau semuanya perfect, saya nak bagi extra bintang sebenarnya…

Memandangkan Astro Shaw nak buat sequel untuk Ombak Rindu nie, boleh tak saya nak mintak beberapa orang dimaksukkan ke dalam produksi untuk memantapkan lagi sequel Ombak Rindu yang akan datang? Pasti MeletoP!!!

Pengarah : OK dahh Mr. Osman Ali
Pengarah Muzik : Bak input dari Saudara Pacai
Pengarah Fotografi : Minta sentuhan dari Khabir Bathia


TERBAEKKKKKK....


.......
Raut wajah...Mendamaikan...
Dan sesuci..Selembut hatimu..
Sinar mata...Mempersona...
Bagai gugur seluruh jantungku...

Tak saba nak tengok Ombak Rindu 2
Jangan jadi OngBak Ginduh plakkkk....
:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

3 comments:

RIZZNA said...

Tunggu Filem "CINTA TIADA AKHIRNYA"

harap2 dpt barisan produksi yg saya cadangkan..hehehehe

Ariana Aris said...

Pi la tengok citer "Satu Malam Kubur Berasap"...... nanti komen kat blog....

RIZZNA said...

Wahhhh....baru nak masuk panggung 22hb nie. Hurmmm...OK boleh difikirkan. tengok preview mmg lawak giler guling2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...