25 February, 2013

Tuan Penasihat

Heyyy...heyyyy...heyyyy.... mau pigi mana haaaaa?

Bila tengok Chiko tidur kat tangga ni, tetiba teringat cerita P.Ramlee, 3 Abdul. Dengan misai kontot Chiko, belagak konon-konon tidur dengan nyenyak kat kaki tangga. Bila saya snap gambar dia, ehhhhh boleh pulak dia gerak-gerakkan ekor tue.

Chiko..... Chiko..... Actually ni tangga nak ke bilik pengantin baru. Haaaa, terngiang plak suara Qasidah; "malam ini kanda kena tidur di kandang kudaaaaaaaa"

Ada tak lagi sekarang ekkkk, mertua kahwinkan anak untuk bolot harta? Ishkkk ishkkk ishkkk.... tapi, kalau anak menantu yang perabih harta mertua ada. Haaa, memang banyak. Minta dijauhkanlah yeaaa kita-kita ni. Saya sendiri kadangkala segan bila balik ke kampung tu. Segala macam ibu mertua nak bagi. Itu ini, sampai dah tak larat nak menolak. Naik segan, kita tak memberi, malah dia lagi beri duit sekolah kat anak-anak kita.

Mertua you all semua macam mana erkkk? Ni adik ipar saya (lelaki) bakal membawa bakal menantu baru ke rumah itu. Agak-agaknyalahkannnn, tergugat tak kedudukan saya sebagai menantu kesayangan sekarang ini?

Wahhhhh....renung-renungkan.....



:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

16 comments:

intanfirdaus247 said...

tiang tiang tangga tu macam tiang kat tingkap rumah di kampung kak intan dulu...skrg dah tukar..tapi rasanya bentuk mcm ni dulu glamer kan cim/ ? hehe

Cik Nur said...

bila sebut pasal mertua ni, memang kecutlah nur rasa...

entahlah mcm mana bakal keluarga mertua nur nanti...

hrap2 oklah hendakNya...

Arina Shamsul said...

alhamdulillah..mertua saya pun antara mertua2 yang terbaik :).

Chic Na said...

susah nak cakap tu kak. InshaAllah ok kot. :)

Cik Aini said...

hahahaha
in Shaa Allah sis..x kan tergugat dtg lah yg baru mcm mn pun yg lama ttp di hati..ttp di sayangi.wahh chewahh :)

Deqla Manjew said...

mmg best dpt mertua yg baik.. kite pun naik segan kan kalo dah baik sgt.. hihi..eleh cik akak ni dah rasa tergugat ke?? haha..

Kesuma Angsana said...

he he KA juga yg takut kucing2 ni

nuyui a.k.a miss YUI said...

mcm tangga antik lak tgk..hihi

fieda said...

inshaa Allah tak tergugat kot..syok ye kucing tu tido atas tangga.

9n0L4 said...

hehe. mertua saye pun best. sporting. :)

BaNu Syah said...

wah dia tidur tangga comelnyer...

Yana Libra said...

tak tergugat kot kak..hehe~

nanieybarnieylurviey said...

Penjaga tu kak.. Teringat Opoq kat rumah.. Ble pgil Opoq je goyang2 ekor

QasehnyaRania said...

mentua saya ok je ;)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

MIL wani baikkk oooo heheheh

Mrs Velentine said...

MV rasanya MIL layan sama rata kot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget