29 May, 2013

FAM Mengaut Keuntungan Besar Musim Ini

Ramai yang dah tahu kejadian semalam Di Stadium Darul Makmur kannnn? Dan ini saya nak bagi tahu, FAM sangat berbesar hati kerana mereka dapat meneruskan proses-proses penyamanan untuk memenuhkan tabung mereka.

Disebabkan kejadian semalam, beberapa pihak akan disaman, iaitu;

1. PBNP disaman sejumlah RM100,000 kerana gagal menyediakan tahap keselamatan yang dikehendaki di stadium mereka.

   ~~ Yang ni memang patutlah disaman. Adaker penonton melebihi kapasiti stadium, kemudian pintu-pintu stadium sangatlah tidak kukuh sehingga mudah dipecahkan. Dan selepas ini dinasihatkan semua stadium diseluruh negara terpaksa simen rata bahagian luar stadium dan jangan ada batu-batu atau objek-objek keras dipersekitaran luar stadium

2. PBNJ pula didenda sejumlah RM20,000 kerana pemain Johor DT tidak menunggu tempoh yang ditetapkan iaitu 90 minit permainan.

   ~~ Yang ni....kang kata tak patut, kata saya bias pulak. Tapi, dah kalau keselamatan tak terjamin, lebih baik pemain bola sepak JDT yang bertaraf bintang tu tinggalkan jer stadium. Buat apa tunggu kannn? Kalau kena baling batu jugak macam mana? Pelik betul alasan yang diberikan FAM tu.

3. Kucing  Tompok sudah berjaya ditahan reman sehingga proses perbicaraan. Sama ada si Tompok akan disaman atau tidak, itu mengikut kepada budibicara tuan hakim serta menunggu keputusan dari Persatuan Kucing-kucing SeMalaysia yang akan bersidang hari Sabtu nanti sejurus selepas perlawanan antara JDT dan Pahang.

Sementara itu, perlawanan separuh akhir Piala FA melibatkan kedua-dua pasukan yang dibatalkan semalam akan diadakan semula di Stadium Nasional, Bukit Jalil pada Sabtu ini, 1 Jun 2013, jam 4.15 petang.Tiket perlawanan akan mula dijual pada Jumaat ini.

Jom Malaysia!!!! Kita pakat pergi ramai-ramai, stadium besar tu. Kalau tiket tak habis jual rugi pulak FAM nanti, tak balik modal nak bayar sewa stadium.

ChowwwW! N3 ini macam bakal kena saman jer....


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

9 comments:

Cik Nur™ said...

Mohon jangan saman kucing tu..
tompok tak bersalah...
-_-"

9n0L4 said...

padan muke kene saman. macam mane penonton boleh lebih mcm tu. huhuhu.

Nurzakiah Hanum said...

cian miow nie

Riedaffya ibrahim said...

sian tompok jadi mangsa cim..

are_lin@yu said...

eh yg psl kucing tu btl eh..hihi..adoi mcm2 la skrg..

Deqla Manjew said...

ehh apa ni nak reman kucing tu plak...!!! deqla saman sape2 yg berani reman itu kucing tauuu... hohoho...

fifteen pril said...

Hi! 안녕하세요~~! please do visit our blog! we sell
purely handmade jewelries~
쇼핑하시면 더 감사합니다~~^^
http://fifteenpril.blogspot.com/
http://twinscraftlife.blogspot.com

izan mama mia said...

ehe..macam2 hanya kerana sebiji bola....

Chic Na said...

mana tak untung asyik menyaman je. apepun kucing tu mmg cool. org tgh sibuk2 dia selamba je pegi melepas. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget