30 May, 2013

Urut Badan

Saya sekarang sedang tunggu kawan saya yang sedang berurut. Sekejap lagi giliran saya pula la. Hihihi.... lama tak berurut badan, rasa macam dah longgar-longgar urat-urat badan ni.

Dulu saya ada seorang tukang urut yang handal, jari-jemarinya memang superb laaa. Lepas berurut dengan beliau, memang sedaplah seluruh anggota badan. Tapi, sayangnya dia yang saya panggil Ibu telah pergi kira-kira 2 tahun yang lalu. Tapi, takpa... saya masih ada seorang tukang urut handalan. Yang ini saya panggilnya Mbak Yah. Memak baik sangat, panggil saya dengan panggilan Dek Na.

Kenapa perlu berurut? Mari saya kongsikan antara faedah-faedah melakukan urutan,

1.Urutan dibuat untuk melancarkan perjalanan darah keseluruh tubuh badan.    
2.Kaedah urutan juga dapat meningkatkan tahap kecerdasan tubuh badan.
3.Memecahkan angin yang tersekat di dalam tubuh badan
4.Merawat dan memulihkan semula urat yang tersimpul/terseliuh

Terdapat 5 jenis urutan yang biasanya boleh didapati,
 
1.Urut seluruh badan
2.Urut di tempat yang sakit atau terseliuh
3.Urut urat saraf
4.Urut untuk memulihkan syahwat
5.Urut Refleksi

Hari ni, kami berdua akan melakukan urutan seluruh badan. Moga-moga perjalanan darah menjadi lancar dan kami boleh menjalani aktiviti-aktiviti gila kami dengan badan yang sihat.

Ini tuan rumah.


Ni peneman saya waktu menunggu kawan saya sedang berurut. Nakal ni, boleh pulak dia senggayut di langsir-langsir rumah Mbak Yah.

Ada 4 ekor, dapat tangkap 2 ni jer. Yang lagi 2 ekor, sekor hitam, sekor lagi kelabu macam mak dia.

Inilah rumah Mbak Yah.

Ok....kejap lagi giliran saya pula.
 

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

14 comments:

9n0L4 said...

sempat lagi up entri ye kak. hehe.

adda syuhada said...

adoii sedapnya berurut...kena plk penat wat keja umh yg tak hbis2 ni..

Cik Nur™ said...

org bujang pun boleh mengurutkan kak..

Nur teringinlah nak mengurut, rasanya banyak angin dalam badan ni..huhuh

Karukord jagau said...

kita urut sendiri aja hehehee

izan mama mia said...

mmg sedap berurut nie,..tapi badan tak boleh biasakan sgt urut,..nnt nak diurut selalu..hik...kat cni,..ada tukang urut tp endon mari,...xmolah....nak kena cari tukang urut kg punya,..best

Deqla Manjew said...

wahhh segalanya di hujung jari..anytime bole update blog kan kak...hihi.. deqla penah skali je urut.. nnti nk jugak berurut..yela, dlm usaha utk dpt zuriat jugak ni.. comelnya smua kucing tukang urut tu ..

are_lin@yu said...

wahh smpt lg tu..hihi..ok pasni tgu respon mngurut lak.hehe

Nafira usof said...

bestnye dapat di urut~
tapi zura nih penggeli.. tak tahan kalo nak urut satu badan.. urut mana2 yang sakit jer..:)

Ema Johari said...

kalau balik kg...akan cari makcik tukang urut...

Chic Na said...

mengurut sedap ke sakit kak? org cakap memula tu sakit kan pastu rasa best. banyaknya kucing kt rumah tukang urut.

kasihredha said...

Akak suka berurut dgn org buta

QasehnyaRania said...

hihi.

kak, tahniah ye JDT menang.
tak sia2 penyokong pergi naik bas ting2 kan.

dah sampai mana tu?

jom join, nak:)

http://lobaksusue.blogspot.com/2013/06/jom-join-giveaway-ke-2-by-jaakechik.html

intanfirdaus247 said...

memang patut kita g berurut..sebab badan pon kena serbis gak kan..cam kenderaan juga..hhuhu

wan nurul hezrina abd halim said...

lamanya tak berurut..huhupenant sgt dah rasa badan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget