29 November, 2012

Cempedak Goreng

Ni aktiviti semalam, hari ni baru sempat update.

Nampak tak tajuk atas tue??? Dan sekejap lagi tengoklah gambar-gambar di bawah ni.....hehehehe.....

Ada sesiapa yang mengidam ala-alam Dang Anum tak??? Kalau ada yang teringin nak makan cempedak goreng sampai fengsan, jemputlah datang ke rumah sebab rasanya ada 3 biji lagi yang belum kopek. Nak makan begitu saja pown boleh.

Cempedak ni datang dari kampung, dari dusun datuk saya, Wak Bilal di Felda Ulu Tebrau. Manisssssssssssss....lagilah bila di goreng dengan tepung beras campur skit tepung gandum. Uihhhh nak resepi ker? Tak payahlahhhh, semua orang tau macam mana nak buat cempedak goreng. Dan mesti semua dah terbau-bau keharumannya yang sedang ranum digoreng dalam kuali.


Baik-baik getah...

Okeyyyy...gaul dengan tepung

Kemudian goreng....

Jangan sampai legam

Haaaaaa.... macam biasalah bijinya akan berlonggok macam ni walaupun boleh dimakan.


Okeyyyy itu saja yang dapat membuatkan anda semua jeles setelah sekian lama tak berN3.



***Salam Takziah untuk Wan Nurul Hezrina di atas pemergian ayahndanya yang tercinta***


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

5 comments:

Chic Na said...

sy suka cempedak goreng. cantiklah isi dia kuning2 camtu. mesti sedap. terliur sudah. huhu.. pos sini kak. ;)

Cik Nur said...

wahh..patutlah harum bau cempedak blog akak ni...
rupanya ade cempedak goreng..!

sedapnya..lama tak makan...

N.Aima K said...

welcome back!!...aduh kalau makan biji cempedak tu mcm untuk buang angin je..sebab lepastu mesti asyik buang angin hi hi

Deq's Qienz said...

Sedapnya...skg muaim cmpedak ka kak..dusun mil xjadi lg pon..diyan n rmbutan da la..isk xm sedap plak tgk nihh.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

adeh peberet ni....sedapnyerrrr hikss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget