03 November, 2012

Bersantai dan menyantap di tempat di raja

Entry pendek....

Pagi tadi saya menemani dua orang anak saya menghadiri kelas berenang di Nusa Mutiara Sport Complex. Sesi pagi oleh Cikgu Zaini.


Anak-anak kita perlu diajar berenang lebih-lebih lagi kanak-kanak yang sukakan air. Kita tidak tahu bila masa, ketika dan tempatnya sewaktu kita membawa mereka bermain dengan air, kita akan terleka dan mereka mendapat kecelakaan tanpa kita duga. Ada juga yang berkata, "kalau nak jadi... pandai berenang pun akan jadi juga". Iya, kami tidak nafikan tetapi maaflah kerana kami tidak memegang prinsip begitu, bukannya mahu menolak takdir, tetapi hanyalah sebagai langkah berjaga-jaga. Kalau bukan untuk diri mereka, mungkin suatu hari mereka dapat menyelamatkan nyawa orang lain.

Setelah 1 jam berlalu dan anak-anak sudah habid sesi kelas, bapa-bapa pula nak usulkan diri sendiri untuk sama-sama berlajar. Jadi bertanyalah saya "Aikkkk...kan dah pandai berenang". Bapa-bapa pula menjawab....untuk menambahkan ilmu di dada. Selama ini hanya berenang kuak bebas, banyak lagi kuak yang perlu dipelajari, kuak dada, kuak rama-rama dan kuakan lengkang....hahahaha aderkerrr....

Kemudian, saya balik ke rumah agam sebentar untuk mengambil beberapa bill yang perlu di bayar. Sekali melihat keadaan 10 ekor bulu dan cengkerang, alhamdulillah semuanya baik-baik saja. Chiko, Gary, Jony, Mery, Simpul, Cecak, Buntat, Cupit, Cupal & Cuqib, tunggu yeaaaa, lagi berapa hari jer mak ayah akan balik. Jangan nakal-nakal nanti ada yang patah kaki ler, putus telinga ler, buta mata ler waktu mak ayah pulang. So, u all duduk dalam rumah diam-diam.

Dannnnn....... teka saya sedang berada di mana? 

Burger King Taman Tasek Johor Bahru

Tujuan....menyiapkan assignment dengan ketenangan. Tapi....baru sekejap tadi sewaktu N3 ni di taip, ada kemalangan kecil berlaku di jalan depan ni. nasib baik muntut bertemu muntut jer..haaa lain kali berhati-hati di jalan raya.

Okey....hari ni takda class, esok pagi ada class sampailah ke tengah hari, tapi.... esok pagi saya ada meeting Alumni Sekolah Menengah, macam mana nak pergi? Takkan nak escape class plak. Huhuhuhuhuhu.......sedeyyyyy tak dapat hadir. :(

Petang ni aktiviti rahsia....

Ehhhh, terpanjang palk Entry Pendek nie :)






:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

15 comments:

Daddy Ziyyad said...

Memang anak anak harus di ajar berenang. Itu skill yg wajib ada, bagi saya lah. Nabi sendiri suruh kita ajar anak berenang..

kinara kinatara said...

stuju ngan statement akak:)

kinara kinatara said...

stuju ngan statement akak:)

wan nurul hezrina said...

Setuju.kita tak bolehlah hanya mengharapkan takdirjer harus berusaha

lelamaisara said...

Betul la...saya pon teringin sangat nak masukan alesya kelas renang tu...tunggu die besar cikit kot...

Si Matatajam said...

Betul tu CIM..mesti best kalau Khalish nnt pun nak masuk kelas renang camtu.,

Ain Dzaya said...

kecik2 dah pandai berenang..jelezznyee!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah kecik2 dh pandai berenang..best tu...betul tu kak usaha penting xleh nk hrp takdir jer kan

Mrs Velentine said...

MV tak reti berenang.hoho

Arina Shamsul said...

setuju :) persediaan itu perlu :)

nanti nak ajar alesya berenang gak la dear..hehehe.


banyaknya anak2 bulu..:)
bilakah masanya kita akan ketemu di johor ni dear :)

9n0L4 said...

tak pernah pun mkn bege king. port baik punye buat assignment ehhh. hee. :)

Deqla manjew said...

Bgs...belajar pun utk kesenangan akn dtg...mmg perlu utk persediaan dri menghadapi segala kemungkinan nnti...

dya bunga said...

dya xreti swimming..haha

dya bunga said...

dya xreti swimming..haha

Cik Aini said...

berenang..huhuhu ai pun x pandai CiM..stakat kuak katak tu bleh la..x smp 10 min.penat nk mampus.hehehe

bgs la ai rs antar budak awal2 belajar berenang nih..byk kebaikan dia :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget