24 September, 2013

Mencari Ratu Nenas dan Puteri Petai

Ni kisah 16 September kelmarin, selepas saya mengakhiri Heritage Race yang memenatkan. Sewaktu hendak menunggu keputusan, kami berpusing-pusing di dalam Bangunan Bukit Timbalan dimana terdapat pameran "Arty Party". Hentian kami terhenti di booth pameran lukisan dari Sekolah Seni Johor Bahru. Saya yang memang minat seni tertarik dengan lukisan-lukisan yang dipamerkan disitu.

Tiba-tiba.......cheeewahhh dah macam pertandingan bercerita.... Seorang pelajar dari sekolah seni memperkenalkan dirinya dan membawa kami menyelami setiap lukisan-lukisan yang dipamerkan. Hilang kepenatan kami yang terkumpul sejak pagi.

Lama juga bermesra dengan mereka bagaikan sudah berkenalan sangat lama. Saya ambil nombor telefon mereka, tapi...........arghhhh hilang entah kemana. Hanya ada satu peluang saja, pada seorang adik saya meminta minta, minta tolong carikan Puteri Petai dan Ratu Nenas saya.



Surinah.....tolonglaaaahhhhhh.....





Harap Puteri Petai dan Ratu Nenas saya baca entry ini. Suka sangat dengan mereka berdua.....nak jadi adik saya takkkk?

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

16 comments:

Surynah84 said...

Saya akan carikan mereka sampai dpt...

Surynah84 said...

Terujanya sbb nama sy diseru oleh kamu sis.. baru faham ttg hal puteri dan ratu nih!!

Chic Na said...

nama tu sempena lukisan diorang ke? hehe.. harap2 cepat la penyiasat akak tu jumpa diorang.. hihi..

lelamaisara said...

wah siapa tu kak uniknye nama nye..:)

LYAfrina said...

hiii.. klo ade rezeki jumpa la tu.. mudahan ada d kalangan y mbaca ni knl n blh smpaikan.

Cik Aini said...

CiM...
Ai nk.jd adik CiM gak..bole la..bole la..plishhhhh.hahaha

Deqla Manjew said...

wahhh baru skali jumpa dah mesra ye... mesti dgn dorang, dgn akak2 skali peramah sgt ni.. cuba cari kat FB.. x pun iklankan kat mana2.. hihihi.. jejak kasih blk.. ;)

Rosmiza Ali said...

Ewah! Dah macam pertandingan mengarang cerpen plak rasa baca entri ni.. Hikhik! ^^,
ZON PERMAISURI CHOMEL

m.u.l.a.n said...

gugel2 mesti jumpa kan.. moga silaturrahim kekal abadi..

Yumida Huda said...

wah beznye
yumida pun nk jd adik terangkat jugak ni..sama dgn cik ai..kikiki

Cik Nur™ said...

sempoi je nick name...puteri petai.. :)

moga akak cepat2 jumpa mereka.. :)

surinah abd samad said...

Alhamdulillah. . Da jumpa apa yg diinginkan tu ye sis..

Masha Meisters said...

alahai petai..alahai nenas..
semoga dapat contact balik...hehe :-)

dya bunga said...

skrg msti dh jmpe puteri ngn ratu tu kan?hehehe

9n0L4 said...

nak jugak jadi adek cim. hehehehe.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

klasik nama dorang tuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget