09 September, 2013

NAK MARAH TAK JADI MARAH

Bila tengok gelagat bujang berdua, kadangkala dari nak marah tak jadi marah. Ada jaaa perangai mereka berdua yang buat kita tersenyum sampai telinga. Dua-dua kaki mengelak, kalau buat salah pandai jer topik ditukar.

Tengoklaaa....ni 2 pica di kampung. See...apa yang ada dalam perut mereka sampai terkembung. Sembunyikan sesuatu taknak mama tahu. Kalau mama hidu....memanglah mama perambat tak cukup tanah lari tak tentu.





Siapa dapat teka apa ada dalam baju???

Tu... si adik, takde keje main kuda-kuda.

Kalau di kampung kedua bujang memang tak digalakkan main diluar. Kalau dah keluar, memang panjanglah langkahnya. Kang tak pasal-pasal mama terpekik telolong panggil dua-dua suruh balik segera. Kat luar tu pulak, ada banyak perkakas yang boleh dijadikan permainan, kayu, besi, cangkul, bajak, trektar, motor, pasir, batu, tanah.....huwarghhhh....tak payahlah nak, buat mama sakit kepala. Main ajelah dalam rumah yang besar.

Tapi bila kat dalam rumah....haaaa tulah. Mereka pun kreatif main apa jer yng ada. Kadang tu nak marah, tapi....tiba-tiba tak jadi nak marah. Gelihati tengok keletah.

Haaa....ada yang dah dapat teka apa yang disimpan mereka. Jangan tak percaya.....

Gula-gula kapas warna merah jambu.

Mama memang tak suka mereka makan gula-gula. Nanti bila sakit gigi guling-guling kat lantai. Padahal salah sendiri tak reti jaga kesihatan gigi. Untunglah maktok belikan kat pasar pagi. Merasalah korang....kalau mama....huh confirm tak bagi.

Yukkk...semua jaga kesihatan gigi.

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

14 comments:

LiTtLe^m3 said...

hello... dropping by ;)

BERT said...

hehe.. gule kps rupenye.. sy pun x sk bg ank mkn.. tppknye suke belikn.. haiyyaa

Kesuma Angsana said...

hehehe gula2 kapas pink tu KA pun suka makan sesekali

Rosmiza Ali said...

Budak2 tengah membesar, biasalah tu.. Nak2 pulak hero.. Lagilah.. Sabo jelah, gula2 kapas pun boleh sorok dalam baju.. Kekekeke..=)
ZON PERMAISURI CHOMEL

Cik Nur™ said...

hehehe..sorok dalam baju tak bagi mama nampak...

last2 mama nampak jugak yea...
hehehe

Mrs Velentine said...

hahaha gula2 kapas dalam baju..tak manis ker adik oi..gelagat anak2 ni mmg buat geram tapi nak marah tak jadi juga kan

eMMe said...

hah?1 gula2kapas? kelakarnye.. dok sorok dlm baju lak, hahahaha...

mmg gelagat anak2 Sis mencuit hati, tak jadi marah ek.. moga anak2 yg pintar...

E'in said...

kahkahkah... anak sape nie oiiii

kayyana said...

gule gule kapas kew??? manis giler kot.. hahha.. yana pun tak bg anak mkn gule gule.. nnt jahanam gigi mereka. hihih

rabiatul adawiyah said...

wah patutlah gigi akak cantik tersusun indah berseri...

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

dah lama aiza tak makan gula-gula kapas tu.. hehe.. begitulah dunia kanak-kanak yang penuh dengan riang-ria.. :D

Deqla Manjew said...

betul tu.. kenakalan bebudak ni mmg bole mengundang amarah..tp pada masa sama buat kita tersenyum.. terhibur tgk gelagat mereka..

Si Matatajam said...

Ha ha..macam2 Aksi anak2 ni ye kak.. M pun tak suka Khalish makan gula2

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hahaha sorok dlm baju

gula kapas manis sgt xelok anak2 mkn kan..org tua pn xelok gak mkn hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget