02 May, 2012

Ku Ingin Kamu cover by GFadz

Minggu ini minggu terakhir untuk drama Cinta Buat Emelda. Salah satu lagu yang terkesan dalam hati yang dipilih sebagai OST dalam Cinta Buat Emelda adalah Ku Ingin Kamu. Walaupun saya tak baca novel Kasih Antara Kita, tapi saya yakin cerita ini memang sangat baik untuk dijadikan tatapan dalam bentuk drama.

Jalan cerita yang memaparkan pengorbanan seorang wanita yang membakar diri untuk menerangi orang lain menjadi penguat semangat untuk wanita-wanita diluar sana. Watak Emelda yang tidak ubah seperti lilin itu merupakan satu watak yang sangat noble pada saya. Emelda mengorbankan seluruh hidupnya untuk menjaga kehormatan seseorang yang sangat dia sayangi dan berharap kembarnya itu pergi dengan tenang tanpa ada benci dalam diri orang lain.

Kadang-kadang Tuhan turunkan petir dan kilat, 
Kita menangis mencari di mana hilangnya matahari, 
Rupa-rupanya Tuhan hendak beri kita pelangi

Dengarkan dendangan lagu Ku Ingin Kamu dengan petikan gitar akustik dari GFadz HB46.





Demi semua yang aku jalani bersamamu
Kuingin kau jadi milikku
Kuingin kau disampingku

Tanpa dirimu ku hanya manusia tanpa cinta
Dan hanya dirimu yang bisa
Membawa syurga dalam hatiku

Chorus
Kuingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini
Menemani

Sentuhanmu
Bagaikan tangan sang dewi cinta
Yang berhiaskan bunga asmara
Dan membuatku tak kuasa

Ulang chorus

Di setiap harung gerak
Tersimpan di hati kecilku
Bahwa dirimu terindah untukku

Ulang chorus

***
Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernafas
Selama Tuhan masih mengizinkan
Kuingin selalu menjagamu

Ulang *** 3x

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernafas

Originally by Romance Band

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

1 comments:

Chic Na said...

diorang ni indie band ke kak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...