30 December, 2012

Berkelah di Air Terjun Sungai Bantang, Bekok, Labis



Haaa, pasti ramai yang tak tahu di Bekok ni ada air terjun yang sangat cantik, sejuk dan menenangkan. Kenapa??? Masih tak percaya? Yeaaa saya tahu mesti yang ada terlintas di kepala, "ada apa dekat kawasan komunis tue???" Meh lihat ni;



Ini adalah pintu masuk ke Hutan Lipur Sungai Bantang yang di dalamnya terdapat air terjun, kawasan bermandi manda yang indah. Airnya sangat sejuk, kawasannya redup dilitupi pohon-pohon yang sudah berusia beratus tahun.

Saya bersama rombongan rakan sekerja ke Air Terjun Sg. Bantang pada 25 Disember 2012 yang lalu. Percutian dalam negeri sahaja, tetapi diatur dengan sangat rapi agar semuanya lancar, selamat sampai, cukup makan, puas berseronok, dan segalanya baik. Dengan keadaan cuaca yang tidak menentu kebelakangan ini, kami membuat keputusan untuk bergerak seawal 7.00 pagi. Berkonvoi sebanyak 6 buah kereta semuanya dan kami akhirnya sampai ke Sg. Bantang pada jam 10.00 pagi. 







Orang lain sebok duk mandi-manda, kita duk makan kat sinun plak yerrrr ...hehehe....

Lebihkurang pukul 2.00 petang kami dah berangkut pulang. Tapi masing-masing sudah kelaparan kembali. Kami berhenti sembahyang Zohor di surau berdekatan dan kemudian meneruskan perjalanan. hajat di hati hendak berhenti di Hentian Sebelah di Lebuhraya, tapi memandangkan perjalanan ke Lebuhraya Utara-Selatan masih jauh lagi, jadi kami pakat-pakat berhenti di sebuah gerai makan. 

Kena minta izin dulu sebab........... kami nak tumpang duduk dan order air sahaja sebabnya kami nak makan bekalan yang kami bawa. Sayang kalau tak dihabiskan. nasib baik tokey Kedai Makan E-Bu sporting.


p/s: Ada sesuatu yang berlaku sewaktu kami sedang makan tue.... Nantilah saya cerita. Dah pagi ni, nak tido dulu.


||lepas ni kitorang plan nak ke Cameron plak...uhukkkk||



:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

24 comments:

elyna mirsada said...

beznyer mandi manda di air terjun,lama xg mndi kt air terjun,hehe

azievee said...

x pernah sampai kat sini lagi...bestnyer dapat mandi manda

auRoRa^boRealis said...

kalo cameron org nak ikut!!! make sure inform awal2. time cuti raya cina jom!!!!

umialya said...

bestnya

Yana Libra said...

jalan sakan ye kak..huhu..apakah yg terjadi kat kdai makan tu? ada pelanggan lain join makan sama akaknya bekal ke~~

ieda said...

bestnya mandi2 macam nie ..
lagi seronok ramai2 macam nie kan ;)

Misz Mieza said...

Syoknya mandi manda di air terjun.. Ahah ? Apakah yang berlaku itu ? Saspen pulak.. Hikhik! ^_^

Deq's Qienz said...

syioknya.nmpk sejuk sja..

LYAfrina said...

bestnyer.. dh lama x mandi air terjun.. last pegi last year kot..

nadia said...

bestnyaaaa~ dah lama nadia tak mandi air terjun T__T kesian kann :P

E'in said...

kite dh penah pegi sini... mmg best!

N.Aima K said...

apa maksud "kawasan komunis" tu? ada kaitan dngn sejarah?

Mrs Velentine said...

wah bestnya mandi manda..& makan2...paling suka pic akak & hubby

Cinta Misteri said...

utk mnjwb pertanyaan Aima,
yeaaaaa btul. dulu labis adalah kwsn panas tmpt prsembunyian komunis. dn skang kwsn ni masih mati tiada pembangunan

Deqla manjew said...

seram pulak kawasan komunis tu..haihh...byk betol pic...sweet belako...hihi

Cik Nur said...

waaa...meriahnyaa..!
seronokkan bila buat aktiviti macam ni...

Si Matatajam said...

Bestnya M tengok suasana kat situ Kak Niena..mesi tenang ja beriadah kat situ kan

Chic Na said...

bestnya berpiknik kat waterfall. kawasan komunis tu ape kak?

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah happening habis la nengok kak niena..best2

dya bunga said...

wahh..best tu berkelah ramai2

Cik Aini said...

bestnya CiM tgk air terjun dia..rs cam nk tejun jugak lah..
ehem2..org lain sibuk mandi korang sibuk mkn eh...haha

wan nurul hezrina abd halim said...

seronoknya berkelah beramai2//isyk komunistuh meremang lak bulu roma

imtiyaz iema said...

Bayar x masuk cni?

Anonymous said...

BODOH PUNYA PREMPUAN..PAKAI TUDUNG DENGAN LEGGING KETAT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget