25 December, 2012

Jalan-Jalan Berkonvoi ke Bekok



Selamat pagi semua......

Sekarang saya dalam perjalanan ke Bekok, Segamat. Saat ni sedang berada di km61.6 Simpang Renggam arsh ke utara. Tak tahulah kenpa setiap kali lalu di laluan ini padti akan terperangkap dengan jem. Tapi bila tamat sesi jem yang membosankan, pasti tak ada apa-apa yang berlaku. Paling tidakpun kemalangan kecil yang berlaku di laluan sebelah. Hurmmmmm.... typical Malaysia.

Okay...saya menghampiri kawasan yang khabarnya telah berlaku kemalangan. Owhhhh oke ada lori membawa barang-barang dari syarikat Titan terbalik. Siap buka laluan bertentangan sebagai llencongan. Nasib baik tak banyak kereta pagi ni kalau tak mesti tersekat lama disini.

Lagi satu keseraman bila melalui highway plus ni adalah sikap pemandu bas ekspress yang suka sangat memandu laju dan memotong laluan kanan sesuka hati. Tak perasan ke dia sedang membawa puluhan nyawa dalam bas tu. Hurmmmmmm....
 typical driver bus.

Okeyyyy...pemanduan diteruskan dan kami akan berhenti bersarapan di hentian sebelah Yong Peng. Makanan kami bawa sendiri. Terima kasih pada si gadis manis Shuaidah yang sudi mengambil kontrak masak.

Dan......ada tak yang tertanya-tanya arah tuju kami???

Kami nak ke Air Terjun Bekok.

Tips bermandi-manda di air terjun : SSILA NAIK DAN BERHENTI BERENDAM BILA TERNAMPAK RANTING KAYU JATUH. BERKEMUNGKINAN ADA KEPALA AIR. INI SANGAT MERBAHAYA, TAKUT-TAKUT ADA KAYU YANG LEBIH BESAR YANG AKAN JATUH DARI ATAD SANA.



Mengharap cuaca hari ni baik-baik sajsa....


P/s: Saya lalu depan pejabat Lelamaisara GSFian..







:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

23 comments:

intanfirdaus247 said...

Slamat pagi..betul tu..pemanduan org2 di Malaysia ni snagat berbahaya.. bila tgk negara maju cth Jepun, begitu tertib depa...apa2 pon tertib ja tgk ..adab makan...adab jumpa orang...apa yg baik kita amek kan kan...hehe..wah selamat berjalan2 ye

Cik Nur said...

wahh..nak pergi mandi air terjun beramai2 ye...
seronoknya cuti2 beriadah bersama...

moga cuaca cerah hari ni..kalau hujan, cepat2 naik...bahaya...

lelamaisara said...

lalu je ke kak...npe tak singgah...heeee...wah dah lame tak p bekok kak...

Cik Aini said...

wah...
bermandi manda gitew..bestnya..

btul sis,kalo ada nmpk daun2 pokok byk tu kemnungkinan besar kat ats air tejun sana ada kepala air..hati2 tau :)

kinara kinatara said...

akak ke segamat..alah kina dah balik pahang..ummm..

selamat bermandi manda ya kak:)

aReLaN said...

masa dok simpang renggam kecik2 dulu, pernah gi air terjun tu tapi sekali jela. dah 19 tahun lepas gak la.heheh

Si Matatajam said...

Wah bestnya jejalan.. Nak itotttttt

Chic Na said...

bestnya bermandi manda dia air terjun. tak hujan ke sana kak? ;)

boni kacak said...

entri yang siap dengan perlian..hehehe

selamat bermandi manda ye..hehehe

Deqla manjew said...

haah kan kak..biasenya mcm tu la.. jem sbb eksiden jln sebelah.. haha..biasa la org akn perlahan keta sbb nk tgk..wahh.. jmpe lela tak tu?? :)

are_lin@yu said...

hihi sempat jumpa tak dear

BERT said...

Bermanndi-manda.. syoknya.. tp ht2 ya

Daddy Ziyyad said...

Saya pernah ke air terjun Bekok ni...tapi dah lamaaaaaaaaaaaaa dulu la..

Si Matatajam said...

Singgah jenguk CiM waktu mlm plak

Karukord Jagau's said...

bestnyaa jenjalan ^_^
nak ikut boleh?

Nurul Husna Mohd Hassan said...

seronok mandi air terjun. tapi sekarang ni musim2 hujan, bahaya..

Nur Lavender said...

xpernah dgr pon nama air terjun bekok ni..okeyy saya google pasnih..:)

dya bunga said...

baru dya tahu..tips yg akak bgi tu..

wan nurul hezrina said...

LAMANYA TAK G AIR TERJUN.NNT CIM HATI2 KAK..TIPS2 MMG TBERGUNA TUK NURUL YANG TAK TAHU TAPI MCM TAKUTLAK BACA..

N.Aima K said...

takutnyee huhu

Yana Libra said...

bahayakan kepala air ni..boleh bawa maut..

nanieybarnieylurviey said...

Driver bas slalu mcm tu tpi xsemua . Bwk dgn cra merbahaya!! >.< teringin nk g air terjun!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

mandi manda bestnyerrr..apsal xajak wani sama kak hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget