10 May, 2012

Jom Hafal Sifir

Bulan 2 yang lalu Mak Ngah (My Sister) memberikan anak-anak buahnya set sifir yang sangat cantik dan sudah pastinya akan menarik minat kanak-kanak untuk menghafal sifir. Iyerlahh kan, samalah macam kita dulu, bila suruh hafal sifir punyalah payah sebab boring sangat sambil lihat kertas photostat sifir yang tak berapa nak nampak. Bila cikgu soal dan tak dapat jawab, haaaa kenalah diri atas kerusi.

Danish ada cara lain untuk menghafal sifir menggunakan pemberian Mak Ngah yang sangat menarik tue. Video bawah ni masa mula-mula diorang dapat set sifir, Danish hanya suka nak menyusun sahaja, tengok berapa pantas Danish boleh lakukan, penyusunan digit dari sifir 1 hingga 10, dengan menutup mata dan juga didengki Aqil...LoL....



Mak Ngah.....!!! Nanti balik JB kita main susun secara rawak dengan set soalan pula yea. Nanti kita tengok siapa paling pantas letakkan digit ke lubang yang betul selepas mendengar soalan.


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

3 comments:

Pokok Manggis Depan Rumah said...

pandai nye dia :)
kecik2 dah pandai..
nanti ajar2 baca Iqra pula yea :)

RIZZNA said...

Alhamdulillah....
Danish dah mengaji Quran, anak CiM Aqil yg umur 5 thn tue yg sdg baca Iqra sekarang nie.

Chic Na said...

woww.. cik na mcm nak jumpa danish la nak interview dia. huhu.. sis penah tak tanya dia camne dia tau tu color ape, camne dia boleh nampak. nak tau sgt. tension la bila fikir kebolehan dia tu. hikhikhik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...