22 October, 2012

Nak Kawin Lagi??

Haritu saya terbaca N3 Cik Aini di pagi Sabtu tentang Poligami. Kemudian saya ada komen di ruangan biasa tang bawah tue; bunyinyer macam nie " Owhh....okay, think positive. CiM bagi jer en.hubby nak poligami ker, politik ker, polyteknik ker, polymer pown boleh. Dgn bersyarat.... syaratnya.... nanti CiM sambung lain kali.  "

Jadi, saya berbesar hatilah nak buat N3 nie yang sebenarnya en.Hubby dah tau dah pun jawapannya sejak azali lagi tentang kebenaran saya terhadapnya jika hendak berpoligami. Boleh jer...kann kann kannn en.Hubby, saya bagi jer kalau dia nak berpoligami. Asalkan cukup semua syarat di bawah nie. Saya tak mintak banyak pun, cuba tengok tak keterlaluan kannn.
  1. Duit perbelanjaan bulanan sebanyak RM5000.00 sahaja.... sikit jer tue kan... dan dimasukkan ke dalam akaun saya setiap bulan tak boleh miss. 
  2. Duit perbelanjaan untuk anak-anak saya dengan jumlah yang sama RM5000.00 setiap bulan setiap seorang. Misalan kalau tiba-tiba saya termengandung lagi iaitu anak ke-3, so anak itu juga berhak dapat jumlah yang sama setiap bulan. wang-wang itu akan saya uruskan dan nama pendua bank anak-anak saya hendaklah atas nama saya.
  3. Sebuah rumah banglo yang saya pilih sendiri lokasinya dan juga hiasan dalammannya dan telah diubah suai mengikut kehendak saya. Lengkap dengan 2 orang pembantu rumah yang saya pilih sendiri. Rumah Banglo tersebut dan segala isi di dalamnya hendaklah dibeli dengan cash dan dinamakan ke atas nama saya. 
  4. Sebuah kereta idaman saya, yang tak berapa mahal tue, BMW 7S jerrrrr. Okey kan...bukannya minta Fair Lady ker, Ferrari ker atau Mustang ker. Kereta tersebut hendaklah dibeli dengan cash dan dinamakan ke atas nama saya. 
  5. Membiayai yuran persekolahan/universiti anak-anak saya keseluruhannya sehingga tamat pembelajaran.
  6. Apabila anak-anak saya sudah mencapai umur layak memiliki lesen memandu, en.hubby wajib membelikan kereta idaman anak saya mengikut kehendak mereka secara tunai, taknak hutang, buat masalah jer nanti dan dinamakan ke atas nama mereka.
Sebelum urusan akad nikah yang baru dibuat, en.hubby kena tandatangani surat perjanjian yang mana beliau bersetuju dengan syarat-syarat saya yang tak seberapa tue seperti diatas (dan mungkin akan di update mengikut peredaran semasa). Sekiranya perlanggaran syarat berlaku, semua harta en.hubby dan bakal isterinya sama ada di dalam negara ataupun di luar negara akan dirampas, dan kedua-dua mereka akan dijual.

So, macam mana? Mudah jerkannnnnnn. Kalau berani, kawinlah lagi. Its okey for me. Bukannya mata duitan sangat pun, cuma perlu pastikan nasib saya dan anak-anak terbela dikemudian hari nanti kerana susah payah kita selama ini perlu dihargai.


BAGITAPISEBENARNYATAKBAGI






:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

28 comments:

Cik Awin said...

saya pernah letak syarat ni ngn Incik Tunang, dia terus senyap... ;)

salam kenal...follow cni

Cik Nur said...

heee...BAGISEBENARNYATAKBAGI... dari situ dah tahu jawapan dah.. :)

betul syrat2 ni, itu barulah namanya berkemampuankan.. kalau tak mampu, macam mana nak berbini lebih.. heeee.. :)

psst..boleh guna gak syarat ni dekat bakal suami nur nanti..hee... :p

Kesuma Angsana said...

kalau nak tambah satu semua orng nak, bila bercakap tentang kemampuan baru ade yang senyap kdg2 hehehe

Mira Adzlia said...

pergh.....byk syrt tu...stuju2...hihi...bole la nti nk wt pjnjian jugak dgn bkl somi...hihi

are_lin@yu said...

kih kih tersenyum ayu bca..mmg kna bg syarat gini..cba la klu brni..hihi

kinara kinatara said...

huhu..nyh mang bagi tapi x bagi kak..hehe:)

cool je syarat2nya:)

Deqla manjew said...

hahaha... demand... kalo gini hubby akak pikir sejuta kali kot nk poligami ke x..

Chic Na said...

hehehe.. payah tu nak cukupkan semua syarat. tapi betul jugak tu. kebajikan isteri & anak2 terjaga.

dya bunga said...

mmg kne fikir byk kali ni..hihi..

Mrs Velentine said...

hahaha..sokong CIM

Pokok Manggis Depan Rumah said...

kene pk banyak kali jika macam ni :-)

Daddy Ziyyad said...

hahaha..saleh yakob pun tak mampu macam ni...:P

Mama Mya said...

kalau mcm nie punyer syarat....

"Kompom Cik abg tak kawen lagikk!!!"

hehehe

lelamaisara said...

hehehhe...akak ni.....bagi tapi sebnarnye tak bg...hehehhe...sape la sanggup dimadu...tapi kalu syarat yang dinyatakan dapat dipenuhi...ape salahnye....terjamin gak hidup...hahhahaha

CikNana said...

okey punya syarat.sokong..:)

wan nurul hezrina said...

hahahahaha baru tahu langit tinggi ker rendah lepas tuh.pitam cik suami.hahaha sah2 takkan nyer

mummY daniSha said...

hehehe..terbaik!

Karukord Jagau's said...

kelip2 bijik mata aku baca syarat2 tu...ahak's

Si Matatajam said...

Ha ha mmg terbaik la syarat tu CIM...

Tihara said...

as salam

semua tu dia perlu beri seblom kawen..sbb kalo dah kawen jarang sangat yg dapat berlaku adil..byk berlaku..namun suratan di tangan Allah jua..berdoa semuga baik2 sahaja :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kihkihkih kawen la nk kawen sgt kn...nah sign surat perjanjian ni dulu wakakakakaka.....

ஜ miss klanika ஜ said...

nais ! nak buat jugak

Deq's Qienz said...

Tu dia syarat cim..hihii lawak la.yp kan kite kalo mmg dah dtakdrkn bermadu kena trima la kan..jodol petemuan. Ajal dan maut dll semua di tgn allah.kita hnya merancang Dia jua yg menentukan ;-)

Nurul Husna Mohd Hassan said...

confirm lelaki takut nak berpoligami kalau baca syarat2 ni :)

TiranaAduka said...

gitu pulak.almamak..berat tu.

Dengan rasa rendah diri tirana aduka ingin menawarkan cm sebgai penulis jemputan di blog ta.jika sudi.
tiranaaduka@gmail.com

Terima kasih

Mummy GreenyHouse said...

alamak! huhu..

sy tetap x bagi!hihihi..karang kakau sy letak syarat mcm tu, mane tau rezki suami tibe2 bakal istri muda jutawan ke kan..hatiku jua merana walau dapat bahagian..tggu sy xde, baru bg die kawin lain..hik3..

9n0L4 said...

hehe. ni syarat takmo bagi sbnrnye. tersirat kat situ. ;)

Kristinaoill said...

nais ! nak buat jugak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget