20 October, 2012

Keriangan Berganda

Hari ini saya sangat happy, sangat suka, sangat gembira..... Oppsss...bukan sebab dah kenakan orang dengan N3 Ular saya sebelum ni. No No No... sory pada sesiapa yang termuntah hijau, atau trauma, atau terkedu ata apa saja selepas tengok N3 saya sebelum ni. Ampun kan saya.....

Keriangan berganda saya adalah disebabkan oleh;

  • Kakak kesayangan saya (Liza Ismail) telah memberikan teman baru pada Abang Ipar saya (Zul Shohor), nombor 3 okey. Tahniah kepada kamu berdua, bertambahlah ahli keluarga Ismail. Jadi....memperkenalkan our new hero, Mohamad Ilham Mikhail Bin Mohamad Zulkefli

  • Keduanya kami mengucapkan Syukur Alhamdulillah, dengan kecanggihan sistem maklumat sekatang ini, Atok dan Nenek Ilham Mikhail yang kini sedang berada di Makkah juga sudah dapat melihat Ilham Mikhail walau hanya dalam skrin monitor sahaja tanpa dapat didakap dan dicium Doa dari Atok dan Nenek sangat-sangat kami harapkan untuk kesihatan Ibu dan Bayi ini. Terima kasih sahabat, Nonie Jasmi yang membantu menunjukkan berita gembira ini kepada Atok, Nenek, Wan, Tok Aji dan Mama Midah di sana. Terima kasih Nonie Jasmi, hanya Allah s.w.t. sahaja yang dapat membalas akebaikan kamu dan kami disini mendoakan agar kamu sekeluarga diberikan kesihatan yang baik sewaktu datang waktu Wukuf di Arafah.

  • Akhir sekali, kereta kesayangan saya Babyblue dah keluar wad hari ini. Tapi sampai rumah dah malam-malam kala, so tak sempat nak snap-snap wajah baru. Tapi nilah gambar-gambar waktu babyblue berada di wad sedang dirawat.

Jom lah kita balik sayang, kat situ ada banyak hanjeng. Kita gi mandi ngan samak skali yeaaa..


Okey, sudah berkilat dan sedang tidur di porch rumah.

Sebenarnya ada sedikit ketidak puasan hati sewaktu kami nak ambil kereta ni dan hal ini telah pun diberitahu lebih awal. Kami terpaksa membayar sejumlah RM200.00 untuk getah cermin hadapan yang perlu diganti atas sebab Insuran tidak cover ganti rugi ke atas getah cermin melainkan ianya dinyatakan. Ini termasukklah tinted cermin yang pecah tidak akan diganti sekiranya sebelum ini (sebelum cermin di langgar) pemilik kenderaan ada memasang tinted pada cermin. Hurmmm....nak saja saya telefon perempuan yang langgar tu dan minta RM200 tu daripadanya. Tapi, untunglah saya disabarkan oleh en.husband yang baik hati tu. Maka terpaksalah kami keluarkan RM200 tue. Nak buat macam mana, daripada kami kena bayar total ~ RM3000 untuk membaik pulih semua kerosakan.


Alhamdulillah, semuanya dipermudahkan. 

  • Pada asalnya kakak saya dikatakan terpaksa operation kerana keadaan bayi dalam kandungan tidak mengizinkan ia bersalin secara normal. Tapi, dengan kuasa Allah semuanya dipermudahkan.
  • Kereta kami dapat disiapkan dengan lebih awal seperti dijangkakan dan keadaan kereta nampak seperti baru. Alhamdulillah, dengan kuasa Allah, disebabkan kecuaian orang lain kami mendapat modifikasi baru keatas kereta.
  • Alhamdulillah, dengan izin Allah kami ada kewangan yang mencukupi untuk membayar jumlah RM200 tersebut. Lebih-lebih lagilah dalam keadaan nak menyambut Hari raya Aidil Adha ini.

Terakhir sekali..... petang tadi saya sekeluarga pergi makan Steam Boat kat RAWA, Taman Gaya. makan sampai kenyang....

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

18 comments:

Miss N™ said...

Tahniah akak...comeil betul org baru tu..putih melepakk.!

wahh..baby blue akak betul2 nampak baru la..! cantik betull.!

alhamdulillah..semuanya di permudahkanNYA.... :)

Chic Na said...

comelnya anak buah baru. soooo cute la dibalut2 mcm tu. indah nama Ilham.

Alhamdulillah atas semuanya. :)

Abang Karu said...

babyblue mcm baru beli la :)

kinara kinatara said...

wah..comel..hehe..kecik je..geram tengok..

cantik baby blue akak..macam baru beli..:)

Liza Ismail said...

Thanks sis for the entry... wah baby blue...kemain lagi. beraya sakan. eksen lh tu....nnt amik atok nenek jumpa baby Ilham Mikhail yer..

Arina Shamsul said...

alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..semuanya dipermudahkan ALLAH :)

si babyboy sangattttttttttt comel! muah!

Si baby blue dah mandi lum?hehehe

boni kacak said...

Alhamdulillah..banyak berita baik nampaknya :)

dya nasir said...

yeah..babyblue dh siht..

Cik Ai said...

so cute lah baby tu..welcome to dunia yg penuh mencabar ni ye Ilham Mikhail..jd ank yg soleh hokay,amin :)

alhamdulillah,Allah permudahkan segalanya,even CiM kena kluarkan duit rm200 tu,percayalah pasti ada rezeki lain yg dtg berganti :)

Unknown said...

alhamdulillah..deqla tumpang gumbira jugak..comelnye baby tu... =)

lelamaisara said...

alhamdulillah...comey anak buah akak..teringin lak nak timang bb ag..hehehhee

wah..kete dah sipa ea...

mummyrinazone beauty said...

alhamdulillah inyaallah kalau Allah kata tuh rezeki kita tak kemana=)cumilnya baby2..adik nurulpun tak lama jer lagi nak bersalin

Solehah Shamsuddin said...

comelnya baby tu. geram je tengok

Si Matatajam said...

Tahniah untuk ahli baru keluarga CIM..comel sgt bb tu...
Alhamdulillah segala urusan CIM dipermudahkan Allah swt..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

comelnyerrrr baby...nk tambah lg la hehehehe

Nurul Husna Mohd Hassan said...

baby blue kembali! :)

9n0L4 said...

tahniah. comey nye baby. mesti bau die best. ;)

Heinenbbfx said...

Thanks sis for the entry... wah baby blue...kemain lagi. beraya sakan. eksen lh tu....nnt amik atok nenek jumpa baby Ilham Mikhail yer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...