14 August, 2012

Segmen: Kenangan Ramadhanku…

Jom join segmen anjuran Ibu Hannah di Wardah Ilmu

Klik banner bawah ni kalau nak join tau. Syarat sangat mudah, takyah klik sana sini, like sana sini, follow sana sini. Hehehehe...


KENANGAN RAMADHAN KU :
BERIFTAR BERSAMA NAUFAL & NAQEEB

Kenangan ni begitu indah kerana ia baru saja berlalu beberapa hari yang lepas. Entry tertunggak ini pending sangat lama di draft box saya. Entahlah taktau nak cerita kenangan yang mana satu. Tapi, saya rasa kenangan ini adalah yang terindah sepanjang Ramadhan tahun ini. Kalau nak tahu antara kenangan-kenangan terindah saya di bulan Ramadhan, boleh baca kat entry-entry yang ini;

Tapi kali ni, saya nak bercerita tentang 2 orang budak yang istimewa dalam hati saya selalin anak kesayangan saya sendiri. Naufal & Naqeeb adalah 2 orang anak saudara saya. Saya dah menganggap mereka macam anak sendiri, lagi pula mereka memanggil saya dengan panggilan Mama dan hubby saya dengan panggilan Papa. Hubungan mereka dengan Danish & Aqil juga sangat akrab. Kemana saja kami nak pergi, mesti Danish akan suruh saya bawa mereka berdua. Kemana saja kami pergi, mesti ada saja sesuatu untuk mereka berdua.

Pada 9 Ramadhan yang lalu, kamu beriftar bersama, di rumah agam keluarga saya bersama nenek atok mereka. Nampak dengan jelas wajah kegembiraan mereka. Tak dapat saya bayangkan bila mereka dewasa kelak, adakah mereka akan melupakan saya, Mama yang mereka sayang ketika ini.

Kenapa kenangan ini begitu indah? Kerana ianya tak mungkin akan datang selalu. Bahkan di hari biasa juga saya jarang sekali dapat bertemu mereka. Ada sesuatu rahsia yang menghalang kami dari bertemu sentiasa, makan semeja seperti keluarga lain, menonton tv bergelak bersama, itu semua hanyalah angan-angan kami. Ada sesuatu yang menghalang antara kami, hanya Allah s.w.t. sahaja yang tahu.

Mama berdoa agar ianya tidak kekal menjadi kenangan. Harap dapat kita ulangi berkali-kali kerana Mama sayang kalian berdua. Andai suatu hari nanti bila kamu dewasa, carilah Mama. Mama sentiasa mendoakan kalian berdua agar sentiasa sihat dan cerdik.

Air mata mula mengalir bila terkenangkan mereka. Hanya Allah sahaja yang tahu apa yang terjadi antara kita.

Ni on the way nak ke bazar ramadhan...
 
Tengoklah juadah kami. Seronok makan kat bawah bentak sok kabor macam zaman Jepun. Hahahaha 
(bila atok buat lawak)

Dah kenyang, semua kena bungkas bangun solat Maghrib. Bagus anak-anak Mama...

Aktiviti bali Terawih... apa lagi main bunga api laaa. Manalah tau tak dapat raya bersama umah atok nanti.

Nenek menjerit, cucu lari lintang pukang.....
"Habisssssss mati pokok nenek!!!!!!!"

Nota Sayang : Mama tetap berharap dapat berhari raya bersama Naufal & Naqeeb tahun ini :)

:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

24 comments:

Liza Ismail said...

Sedih kerana tak dapat bersama2 berbuka puasa. Harap mereka tak melupakan momment2 yang bermakna. Buat Naufal dan Naqeeb, kamu berdua sentiasa di hati kami. Ingatlah kami selalu walaupun tak dapat bersua muka. Air dicincang tak akan putus. mak Ngah juga sentiasa mendoakan kamu berdua. Mak Ngah tahu, walau bagaimana pun jua kamu berdua ingin selalu bersama dengan kami cuma keadaan tak mengizinkan. Kami akan sentiasa mencari jalan supaya kamu berdua sentiasa dekat dengan kami.

Chic Na said...

sweet momoent. bertuahnya ada 4 hero yg tough2 semua. Insyaallah diorang takkan lupakan mama & papa kesayangan diorang. :)

RIZZNA said...

Tq Chic Na, harap mereka tk lupakn mama. CiM sedih sayu hiba smpi brgenang air mata mengenangkn mereka..

RIZZNA said...

Sis (GBE),
Harap kita tetap di hati mereka kannn... Kita semua sygkn mereka.

Himawari Mirsada said...

beznye tgk bdk2 men bunga api..

Asmara said...

kenangan gitukan. selamat hari raya cinta misteri. :D

Nurul Says said...

semoga permintaan u dimakbulkan aminn

Cik Ai said...

mmg kenangan indah..
sabar CiM,seperti CiM kata "air dicincang x akan putus".even dorang besar nti mesti ttp ingt saat2 moment indah bsama mama n papa mereka ni =)

Cik Ai said...

opss satu lagi...kad raya dr CiM dah dpt..tima kasih byk2 tau.

ayat2 CiM dlm tu x bleh tahan lah..tp for sure mmg x raya kat obesi lah..bangladesh lg la bukan hokeyy..hahaha jahat tau.
=)

selamat hari raya CiM
mohon ampun & maaf ye =p

Anonymous said...

raya2 mcam ini mmg kanak2 yg lebih gembira, KA doakan moga raya tahun ni CIM dapat beraya bersama hero2 tu semua lagi ye!

lelamaisara said...

memang best makan kat bawah mcm tu...saya kalau semua dah berkumpol memang kena makan mcm tu...sonok...



Kak CIM...nak bg Alesya...tak dapat la...hehehehe...pinjam aje boleh la kot..hehehehe...saya doakan kak CIM dapat girl2 lak pas ni.:)

Cendol said...

wahhh sweetnye cite CiM..ape halangan nye tu Cim utk bsame diorang?hehe
bestnye tengok keluarga yg rapat mcm ni..

mummyrinazone beauty said...

so sweet kenangan ramadhan2 mmg payah lupakan cim?

cim=)peluk cium kat naufal 7 naqeeb kay..nurul pun ucap selamat hari raya n maaf sepanjang kenal ada tersalah bahasa kay..

arinie last day kerja esok alik kelantan.makan jemlah jawabnya..

k ,salam lebaran buat cim sekeluarga.maaf zahir batin

are_lin@yu said...

p/s: tmpt sekali dgn cik ai dear..tp sebelum ni tak pernah tahu..mybe dkt jgk kot..hehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui tgk gmbr pon dah seronok ni sis.. beshkan beramai2..

p/s: haah, ubt sumbt tu. siyes tak siyes gak sis..

eMMe said...

Sedih la kak Nina, baca citer ni...
berkali2 saya baca, cuba utk faham kan... dugaan hidup kak, tak semua org senang utk lalui kehidupan ini, moga suatu hari nnt, bersatu jua sekeluarga...

pst: Kak, thx ingat kat saya juga...
thx komen2 akak..wat saya tersenyum, insyaAllah saya akan makan semua lauk2 raya, agar tak kempunan babies, hehehe~

Miss N™ said...

sweet..mereka juga xakan lupakan mama mereka yg menyanyangi mereka..

kalau CiM ingat mereka, pasti mereka pun ingat CiM.. :)

ikaa said...

selamat ary raya akak :)

E'in said...

eh! tetibe anak kak nina ade 4 org.. hehehehe

RIZZNA said...

E'in...
actually ada 7. 1 simpan.
lagi 2 girgirl kat KL, raya nanti balik JB. hehehehe

Sayang semua anak Mama sebab semua sayang Mama :)

Masha Meisters said...

haha...zaman jepun pun senok beb....lagi nikmat gitu :)

dieyna said...

maaflh bru smpt dtg mnjguk... semoga iktn yg ada terjlin slmanya

dieyna said...

datang semula nak mengira komen ni.... :)

Cavalcanticfar said...

maaflh bru smpt dtg mnjguk... semoga iktn yg ada terjlin slmanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...