12 March, 2013

Doa Saya Buat Mereka..




ALHAMDULILLAHIRABBILALAMIN HAMDAN YUWAAFI NI'MAHUU WA YUKAAFI MAZIIDAH.

YA RABBANA LAKAL HAMDU KAMA YANBAGHI LI JALAALI WAJHIKAL KARIIMI WA ADZHIIMI SULTHONIK.

ALLAHUMMA SHOLLI 'ALAA SAYYIDINA MUHAMMADDIN WA'ALAA SAYYIDINA MUHAMMAD.

Ya Allah sesungguhnya hambaMu ini memohon dengan penuh pengharapan kepadaMu Ya Allah ..sempena ulangtahun kelahiran sahabatku-sahabatku ini, Kau panjangkanlah umur mereka dan kurniakan kepada mereka kehidupan yang lebih bahagia dan berjaya dari tahun-tahun sudah. Kurniakanlah kepada mereka rezeki yang murah, melimpah ruah, banyak, berkat dan direstuimu Ya Allah. Jauhkanlah sahabat-sahabatku ini dari belenggu kesusahan, kesakitan, kemiskinan dan kebuluran, sama ada dari mereka dan juga seluruh keluarga mereka.

Ya Allah Ya Tuhanku... Bukakanlah kepadamereka pintu kebajikan, pintu keberkatan, pintu nikmat, pintu rezeki, pintu kesihatan, pintu keselamatan, pintu syurga dan segala pintu kebaikan di dunia dan akhirat. Dan aku jua memohon kepadaMu Ya Allah ...jauhkanlah mereka dari segala pintu kejahatan dan keburukan dari mereka dan juga seluruh keluarga mereka.

Ya Allah... tiada yang mudah kecuali Engkau yang memudahkan dan Kau jua Ya Allah yang menjadikan yang susah itu mudah. Maka permudahkanlah kehidupan mereka dan keluarga mereka. Jauhkanlah dari segala bala dunia dan akhirat. Jauhkanlah mereka dari pujukan iblis dan syaitan serta jauhkanlah mereka dari kejahatan manusia dan jin yang memusuhi dan jauhkanlah mereka dari pengaruh nafsu yang menyesatkan.

Ya Allah hidupkanlah mereka dengan keimanan dan matikanlah mereka bila sampai masanya dalam keimanan.Ya Allah Kau berikanlah kepada mereka kesihatan fizikal dan mental yang terbaik, terangilah hati mereka dengan cahaya hidayahMu, perbaikanlah amalan mereka dan tunaikanlah hajat mereka baik dalam agama, dunia dan akhirat. Sesunguhnya hanya engkau yang Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

Ya Allah hambaMu ini juga memohon agar Engkau sinari diri mereka dengan cahaya Nur Mu dalam hati mereka, telinga mereka, mata mereka, kiri kanan mereka, muka mereka, belakang  mereka, atas dan bawah mereka, urat saraf mereka, dan pada darah mereka, serta daging mereka, rambut mereka dan lidah mereka.. kaki tangan mereka dan semoga Kau jadikan Nur itu pada semua pandangan dan fikiran mereka dengan rahmatMu Ya Allah yang maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Ya Allah, ampunilah segala dosa-dosa mereka dan kedua ibubapa mereka serta keluarga mereka dan semua teman-teman mereka dan muslimin muslimat... kerana hanya Engkau Maha Pengampun akan setiap dosa.

Ya Allah jadikan mereka juga seorang mukminah yang solehah kepada semua yang berkaitan dengan mereka.

Ya Allah.. hambaMu ini mengakhiri permintaan ku ini..dengan permintaan semoga Kau kurniakan segala kebahagiaan, kejayaan, kekayaan dan keindahan kepada sahabat-sahabatku ini di dunia dan akhirat. Kau Jadikan mereka hamba yang beriman, bertaqwa, beramal soleh dan bersabar atas segala perintahMu dan ketetapanMu. Ampunilah segala dosa mereka sama ada yang terjadi dalam keadaan mereka sedar ataupun tidak. Jadikanlah mereka sebaik-baik wanita iaitu wanita-wanita yang solehah seindah hiasan di dunia ni. Amin Ya Allah, Amin Ya Rahman, Amin Ya Rahim, Amin Ya Rabbal 'Alamin.


SELAMAT HARI LAHIR SAHABAT-SAHABAT KU...SEMOGA PANJANG UMUR DAN MURAH REZEKI....BAHAGIA DAN BERJAYA DUNIA AKHIRAT


tHE 8 gOjEzzZ wOMeN In My HeaRt !!!!!


Lya Afrina pada 10 Mac
Deqla pada 11 Mac
Che Rose Cute pada 13 Mac
Deq's Qienz pada 16 Mac 
Cendol pada 16 Mac
Dyabunga pada 17 Mac
Kinara Kinatara pada 23 Mac
Izan Mama Mia pada 31 Mac
Lelamaisara pada 31 Mac



Amin....
:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

22 comments:

Cik Nur™ said...

Aminn...!

Selamat ulangtahun buat mereka semua...!

Cik Aini said...

amin..
moga semua2 mereka bahagia dan trs behagia selalu :)

erkk..
entry skali harung ke CiM.hehehe

en,ai dah dpt matsurat kiriman CiM tu..tima kasih byk2 ye CiM..syg CiM
:)

Che Rosliza Che Mat said...

Amin...Cik Rose 13 hihihi

Nurzakiah Hanum said...

amin

lelamaisara said...

amin....
sya pon ade..terima kasih kak..:)

Deqla manjew said...

pergghhh.... entri skali gabung... tp sgt terbaik la kak!! syg akak... akk pun gojes jugak di hati deqla...terima kasih kak!!

p/s : dah terima pemberian akak smlm... hihi.. terima kasih utk itu jugak tau!!

Deqla manjew said...

ehh kak...baru perasan...besday jagau xde ke??? dia 4 mac..

Deqla manjew said...

errr..tp kompius..dia woman ke? hahahahaha...

Si Matatajam said...

Aaaminnn ya Rabbal A'lamin.. Hepi besday uollzzz

Mrs Velentine said...

amin.. happy birthday for them

Kesuma Angsana said...

amin2... ramainyer yg sambut birthday bulan mac ni

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

~~Amin~~

Happy besday utk mereka semua :-)

are_lin@yu said...

amin..moga dimakbulkan semua doa tu..;)

Nafira usof said...

happy birthday buat mereka semua..:)

QasehnyaRania said...

amin.selamat hari buat semuanya.. :)

Yumida Huda said...

aamiin...
selamat ulan tahun kelahiran semuanya
byk jgk yg lahir bulan mac ni
my hb pun lahir bulan mac

Chic Na said...

Ameen.. semoga bahagia semuanya. ;)

nuyui a.k.a miss YUI said...

amiiinnnn...

N.Aima K said...

aminnn ini wish birthday secara pukal hihi

TiranaAduka said...

amin amin

9n0L4 said...

advance nye wish akak. hehe.

dya bunga said...

amin..amin..amin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget