15 March, 2013

MAKNA BACAAN DALAM SOLAT



TAHUKAH KITA MAKNA DALAM SOLAT?



Credit to : I-Produksi |Islam*Iman*Ihsan|







Ya-Allah...berikanlah aku kelembutan hati untuk mengerjakan setiap solat mu tanpa lengah-lengah atau kemalasan dalam diri. Ya, aku akui kadangkala aku sendiri alpa dengan kesebokan dunia sehingga cuai dalam mengerjakan perintah Mu.

Dah masuk waktu Zohor ni...kaum adam dah selesaikan solat Jumaat, sekarang gililan kami kaum hawa pula mendirikan solat Zohor...


:) singah sini lagi ya.jangan lupa komen tau (:

22 comments:

intanfirdaus247 said...

Salam Jumaat CIM...bagus ni entry ni.jika faham maka akan lagi khusyuk solat

Deqla manjew said...

perkongsian yg sgt2 bagus di hari jumaat...betul..setuju dgn komen kak intan..kalo paham maknanya, in shaa Allah solat pun boleh jadi kusyuk..lebih tenang di jiwa... =)

nea lopah said...

Membantu kita khusyuk dalam solat ni.

Nurzakiah Hanum said...

great info

Mrs Velentine said...

salam jumaat tapi kalau solat tue jangan lah terkejar2 kan kak..

Solehah Shamsuddin said...

nice sharing. salam jumaat akak :)

Daddy Ziyyad said...

salah satu cara utk bantu kita khusyuk dalam solat, ialah dgn memahami makna setiap pergerakan & bacaan :)

Ema Blog said...

tapi tetap juga ada yang melaliakannya

Syahira Adisa said...

nice entry kak. first time dtg sini! nice BG. (:

Yumida Huda said...

nice sharing sis
utk peringatan buat diriku

Chic Na said...

indahnya solat kalau boleh ingat & faham semua makna2 bacaan dalam solat. :)

Cik Nur™ said...

mmg akan jadi lebih indah dan manis bila kita tahu maknakan.. :)

Nur Emilya said...

Tau makna lebih mendalam, lebih mendalam lah kusyuk kita dlm solat. Nice !

izan mama mia said...

bl tahu makna,..kita lebih kusyuk

Cik Aini said...

moga solat kita selalu kusyukk.amin

Arina Shamsul said...

sOLAT PERKARA AMALAN PERTAMA YANG DIHITUNG DIAKHIRAT NANTI..
MOGA KITA TERGOLONG DIKALANGAN ORANG2 YANG TIDAK MELALAIKAN SOLAT..amin

Yana Libra said...

:)

Si Matatajam said...

Terbaik la klip tu...moga lebih khusyuk lps ni..

TiranaAduka said...

terima kasih sudi kongsikan disini cm

wan nurul hezrina abd halim said...

tuh azam tahun baru 2013 nurul.nak solat terus masuk waktu..insyaallah semoga dapat melawan setan2 yang dok ngasut.huhu

9n0L4 said...

very good entry kak. byk yg boleh amek buat ingatan. :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

nice entry kak..thumbs up

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget